Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med Barnes TTSX i kaliber .308
#1
Jeg skal have genladt første gang til .308w og har søgt inspiration til ladninger på nettet.

Har både Norma 201 og Norma 202 på lager, men er lidt i tvivl om hvilken jeg skal bruge.

Barnes TTSX 150 grains
Lapua hylster
CCI 200 fænghætte
Norma 201 - 41 grains.
OAL - 70,5 mm

Eller

Barnes TTSX 150 grains
Lapua hylster
CCI 200 fænghætte
Norma 202 - 42,5 grains
OAL - 70,5 mm

Nogen som har gode erfaringer med en ladning (og vil dele den).
Svar
#2
det er jo bare at lade et par stykker og prøve..

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Jeg skal lige hjem i værkstedet og se efter opskriften.
Jeg bruger 150 grains TTSX i min kortpibede 308w, de skyder på en 2-krone på 100 meter og jeg skød igennem skulderen på en kronhind på 160 meter i januar måned med den, med komplet gennemskud og meget kort flugtstrækning.
Svar
#4
chrstn_olsen - Ja, det er jeg næsten med på... Men ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, hvis nogen ligger inde med "opskriften"...

tagergaard - det lyder bare rigtig godt!
Svar
#5
Jeg kører med 43 grains Norma 202, det giver mig ca. 815 m/s i min korte pibe. Husk at starte lavt og arbejd dig op imod maks.
Svar
#6
150 gr TTSX. 43,5 gr 202. col 71,5. 820 m`s. cci 250. skyder super i min 308W med 52 cm pibe, det hele på eget ansvar.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
Jeg bruger TTSX 150gr N202 43.6gr COL 71.0 i min R8. Skyder fantastisk. Har været omkring 44.6gr uden tegn på overtryk, men da det ER en Blaser er der jo ingen grund til at presse grænserne Wink
Svar
#8
Grunden til at jeg siger prøv dig frem er at jeg syntes folk har meget forskellig sættedybde. Og med Barnes er min erfaring at den har ret stor indflydelse på præcisionen, så det er ret individuelt hvad de forskellige rifler kan lide.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)