Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fejl i jagtprøverne
#1
Fejl i jagtprøverne

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Hvor svært kan det være at formulere spørgsmålene så der ikke er tvivl om svaret?

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Da jeg tog jagttegn for 36 år siden havde vi en liste med 800 spørgsmål. De 30 eller var det 32 spørgsmål vi kunne få til prøven blev udvalgt blandt de 800. Så kunne al tvivl afklares på forhånd. Hvad er bagsiden ved den metode?

Jeg ved godt, at man kan terpe en masse udenadslære, men så kommer man jo også stoffet igennem, og jagtprøven består af meget andet end teorien, der er også praktisk prøve og skydning. Dertil skal man også bestå en skydeprøve for hvert våben man vil gå på jagt med, så alt i alt synes jeg ikke det er så dumt med en bruttoliste med kendte spørgsmål.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg var til prøve for 47 år siden, det første år (så vidt jeg husker) jagtprøven blev afholdt.

Der fandtes intet undervisningsmateriale, udover et tryk af jagtloven, så det var lige på.

Vi der kom igennem, levede højt på, vi havde været i mesterlære [Big Grin]

Våbenbetjening - var opdraget af min far - selv et kosteskaft kunne være ladt.

mvh
mvh
Svar
#5
Jeg tog også jagttegn, for 36 år siden. (Maj 1982)

Der var en tynd tynd jagttegnsbog(100-130 sider, mindre end A5), og vi havde prøvetest, men ingen liste over spørgsmål, til udenadslære.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Nu er det kun 33 år siden jeg fik tegnet, men da havde vi da også kun den rimeligt tynde bog - kan ikke huske sideantal. Vi markerede alt det som vi skulle kunne, og så var det bare at lære det udenad.
Teoridelen mener jeg sgu ikke man må dumpe på - det er et spørgsmål om at læse nok på det.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)