Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
260rem vs 243win til feltskydning
#1
Jeg overvejer kraftig en tikka t3 ctr når den kommer I links men jeg kan sgu ikke helt bestemme Mig for om det skal være I 243 eller 260 den skal kun Bruges til feltskydninger og 600 meter et par gange om året. Hvad ville I vælge og hvorfor.
Svar
#2
T3x kommer skam i links. Til feltskydning ville jeg vælge 260 eller 308.
243 er mere hård ved piben end de to andre.

Jeg har selv bestilt en CTR links med rustfrit system i 7mm-08 men den bliver først leveret til september [xx(]

Normark er pisseligeglade og kalder det en "specialorder" selvom det er 'en ud af 28 modeller.

Nu er jeg stædig og VIL have den model. Enhver anden normal jæger havde nok bare købt et andet fabrikat hvis de kunne levere med det samme.

Normark har osse hævet prisen 50% for det facelift der er sket fra T3 til T3x [Sad!]
Det er fandme noget dyrt skum de har fyldt i skæftet.

Jeg skriver lidt om forløbet til Berettagruppen for de aner ikke hvordan Normark behandler kunderne i Danmark. Sako oy i Finland blev meget forundrede da jeg fortalte dem om den lange leveringstid. De sagde at riflerne er på lager eller under produktion.
Sidst jeg købte en ny Tikka tog det 11 måneder for en alm. Varmint model [xx(][xx(][xx(]

Hov, nu er deres hjemmeside opdateret med linksmodellerne. De var ikke kommet på fra starten af. Jeg tog kontakt til Sako og de lovede at opdatere den inden for et par uger og det har de overholdt [Smile]
Der er så sket lidt mere. 7mm-08 er ikke længere med på listen, men der er kommet justerbart skæfte med som tilvalg i både højre og venstre. Jeg har dog fået en ordrebekræftelse på min 7mm-08[^]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg fik sidste år min gamle Sako L579 i 243w ompibet til 260rem, efter omkring 8000 skud, primært på feltskydningsbanerne i jylland.
Jeg har nu skudt omkring 500 skud med min nye 260rem, og min oplevelse er som følger:

-præcision, ikke nogen forskel.
-vindfølsomhed, 260rem er væsentligt mindre følsom for vind, 140 grains kugle kontra 87 grains, giver en klar fordel til 260rem.
-rekyl, mere rekyl i 260rem, tungere kugle med næsten samme hastighed, giver mere rekyl. Fordel til 243w.
-driftsomkostninger, billigere kugler til 260rem, samme mængde krudt, samme hylstre. Fordel til 260rem.

Når min 260rem er slidt op om et par år, skal jeg have en 260rem igen.
Eller en 7mm-08. Eller en anden kaliber, baseret på 308w-hylsteret.

Mange hilsner
Torben
Svar
#4
Jeg hælder nok også mest til 260 jeg har også en hel del 6,5 kugler på lager[Smile]
Det vel lidt flere forbedringer en skum I bagkappen. støre udkastningsport bedre bagkappe og udskiftlig pistolgrep og så det bedste af alt 10 skuds stål mag.
Og prisen er da heller ikke så afskrækkende står den ikke til 10700 ca I højre hånds model ihvertfald.
Svar
#5
Nu ved jeg ikke lige om vi skal lægge hele skylden på Normark for leveringstiderne.

Da jeg besøgte SAKO i 1999 var der ingen lager. Der blev kun lavet til ordre. Det kørte igennem produktionen og videre til pakning og derfra direkte til lufthavnen for transport til ordre giver.

Men kan være at det er lavet om efter Beretta har overtaget, det er jo en mulighed.

Men Normark er ikke altid lige lette at danse med. Havde en kunde der bestilte en 7x64. Det kunne så ifølge NM ikke lade sig gøre for den blev ikke lavet. Det til trods for at den stod på SAKO's liste. Kom vist til at sige nogle meget grimme ord til fj.lset i de anden ende [}Smile]

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Jeg skyder med .243 projektil til feltskydning og er meget glad for det.
Anbefaling til valget herfra er klart 243 pga rekyl

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#7
Køb en 6.5 X 284 Det er en der ka' noget paa de lange afstande.
H
Hogmeister
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by trier

Og prisen er da heller ikke så afskrækkende står den ikke til 10700 ca I højre hånds model ihvertfald.



10700 er for den gamle model. Læg 50% oveni og så lige et links tillæg [xx(]

Så er du på den vejledende pris fra Normark for en folkevognsskyder.

De opgraderinger der er sket fra T3 til T3x er ikke noget der koster noget. En trykstøbt schroud, undlade at fræse rille på toppen (billigere), fræse lidt mere ud til udkaster port er blot et andet koordinat o NC programmet (gratis), en står rekylklods i stedet for aluminium er samme pris nå ja, og så lige lidt byggeskum i skæftet.
Det får Normark regnet sammen til 5000,- kr [xx(][V][Sad!]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Det lyder ikke så fedt jeg havde regnet med at kunne handle den til omkring 8500kr det lyder som en svær opgave nu[Smile]
Svar
#10
Held og lykke M@X! Min kammerat bestilte en CTR i 260R og ventede halvandet år - uden at der skete noget. Så droppede han det. Jeg har ikke for, hvad jeg mener om Normark og deres manglende service. Det er ligegyldigt hvad man skal have fra dem, så er det et problem, hvis det ikke er på lager (og det er der sjældent...)
Svar
#11
Gad vide hvor besværligt det er at hente våben, fra NZ...
Dernede har T3X samme priser som T3 havde, og T3 er faldet f.eks. NZ$ 100 for T3 Lite...
http://www.guncity.com

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Gad vide hvor besværligt det er at hente våben, fra NZ...
Dernede har T3X samme priser som T3 havde, og T3 er faldet f.eks. NZ$ 100 for T3 Lite...
http://www.guncity.com

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Jeg har tidligere købt en riffel i Guncity i Christchurch. Men den havde jeg med hjem i flyet i min rygsæk. Det var før nineelven.

Underligt at de har samme pris på den gamle og den nye når Normark mener den nye skal stige 50%.

Guncity ligger ca. 2000 under på de modeller jeg lige har tjekket. Jeg tror ikke det lønner sig for en T3 med transport osv. men jeg vil lige undersøge om de har en CTR på N.Z.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Et bud

http://www.egun.de/market/item.php?id=5120981

Michael
Svar
#14
Det bliver mere og mere mystisk. I går var jeg forbi en våbenpusher i Østjylland.
De havde mange CTR på lager. Den gamle T3 stod til 10699,- og den nye T3x til 10999,-
Hvorfor får jeg så en vejledende pris på 15000 ???? Fra Normark?????

Så havde de osse i Østjylland den nye T3x med justerbar kindpude til godt 12000

Noget tyder på at Normark stjæler med arme og ben [xx(][xx(][xx(]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Det er jo endt i en ctr tråd men det er fint nok for jeg har næsten besluttet at det er en links ctr i rustfri. I cal 260rem jeg skal prøve at have anskaffet så må jeg så have undersøgt hvor stor en udfordring det bliver og hvad prisen ender på[Smile]
M@x 2.0 havde de nogle ctr i links på hylden? Og det med prisen lyder da positivt så er det jo langt fra de 50% som du havde fået at vide.
Svar
#16
Alternativ kan du/I prøve at importere dem fra Sverige... de plejer at have langt mere på hylderne.

J.
Svar
#17
De havde 3 eller 4 på hylden i sort stål højre modeller. Både gammel og ny model uden kindpude og ny model med kindpude.
På Tikka.fi kan du finde 5 modeller i links og rustfri. 260Rem eller 308.
Med eller uden justerbar kindpude og 308 kan fås med noget så frygteligt som snelle.

7-08 Rem er ikke længere på listen.

Da jeg bestilte en T3x kunne man ingen steder se at den kan fås med justerbar kindpude. Og nu ved jeg ikke hvad jeg får, men prisen indikerer at der er tillæg for links og rustfri samt kindpude.

Det bliver spændende at se hvad kassen indeholder når det engang bliver september [|)]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Der står en rustfri links T3. CTR med justerbar kindpude hos Torsbo til 18900skr.
Men i .308

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Det lyder lidt dyr men skal de have tillæg for både links rustfri og kindstytte så løber det jo op af. Jeg glæder mig til at få en nordjysk pris på sådan en fætter [Big Grin]
Svar
#20
Den jeg kunne finde inde på den side altså torsbo til 18900 synes jeg ikke der stod links ved men der stod inkl. Ase ultra sl5 så passer prisen også lidt bedre [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)