Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken riffel lever op til dette?
#1
Hej alle

Med årene er jeg blevet lidt klogere på mine behov i forhold til en praktisk jagtriffel.
Jeg leder efter en riffel i kaliber 308 win eller lignende. Jeg vil gerne have følgende "features":
- løst magasin til cirka 5 skud, skal også kunne lades oppefra, når den sidder i riflen
- god præcision
- justerbart skæfte, der som minimum kan justere kindpuden, men også gerne bagkappes højde.

Jeg har kigget rundt, men kan ikke finde ovennævnte i producenternes kataloger.
Kan I hjælpe? Hvad har jeg overset?

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Sako 85 med grs skæfte.
Svar
#3
Blaser R8
Svar
#4
Det er de færreste der har justeringer af skæfte ab fabrik. S202 wolverine måske? En del af producenterne får jo lavet hos f.eks. kolvkam.

Mauser m12 solid (tyk kort 19mm pibe) - stor åbning til at lade fra oven. Aftageligt magasin, godt aftræk, fin præcision. Send skæftet til kolvkam. Jeg er svært glad for min i 8x57.
Mvh

Niels.
Svar
#5
Det er skæftet der kommer til at volde dig problemer. Umiddelbart kommer du ikke udenom at skulle lave en custom løsning på skæftet.
Mauser og Blaser får dog lavet visse modeller hos kolvkam, men det hjælper ikke vedr. højdejusterbar bagkappe. Og nu kender jeg dig godt nok til at vide at GRS ikke er hvad du drømmer om - de leverer ellers hvad du efterspørger på skæftet.

I Sverige er der mange Sako 75 til salg hvor operationen hos kolvkam allerede er foretaget, se evt. hos Torsbo handel. Her er det bagkappen som ikke lever op til dit ønske, men skyttebutikken har en bagkappe som kan eftermonteres og højdejusterbar.

Sidste mulighed er en system riffel eller chassis - umiddelbart konflikter det lidt med hvad jeg tror du betragter som en jagtriffel, men her er markedet stort for justerbare skæftet. Men tilgæld er der ikke mange af riflerne som passer i disse skæfter som har magasiner der kan fyldes ovenfra når de sidder i riflen.

Så desværre ikke noget konkret svar, men nogle overvejelser til dig.

(Jeg kunne godt tænke mig en Blaser R8 Classic Sporter som har været en tur forbi kolvkam. Men det er en dyr løsning)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Mauser M03 GRS

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Mauser M03 GRS

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Tikka T3 super varmint, tactical, sporter. Mener sporter kan justere bagkappen men en smule usikker. De andre kan ikke... Ellers er GRS vejen men med en ektra del til bagkappen... Bedste value for money er super varmint...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#9
Mauser M03 Target.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#10
Sauer 202 og Tikka er udelukket da de ikke kan lades oppefra.

Kan en Blaser R8 rumme 5 i magasinet ????

Jeg tror også at du skal ud i f.eks Sako A7, 75/85 Mauser 03 eller lignende i et andet skæfte.

Ud fra min rustne hukommelse er der ikke noget let tilgængeligt på markedet, så du skal ud i at få bygget en der passer dig [Smile]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Arh for dælen, havde overset kravet med ar lade ovenfra... Bare lige nysgerrig på hvorfor den er så nødvendig?

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#12
Steyr SSG 04 er nok den eneste factory riffel der opfylder ALLE dine krav.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Sauer 202 og Tikka er udelukket da de ikke kan lades oppefra.

Kan en Blaser R8 rumme 5 i magasinet ????

Jeg tror også at du skal ud i f.eks Sako A7, 75/85 Mauser 03 eller lignende i et andet skæfte.

Ud fra min rustne hukommelse er der ikke noget let tilgængeligt på markedet, så du skal ud i at få bygget en der passer dig [Smile]

mvh M@X 2.0



Nej den kan have 4 men der stod også ca 5. Så R8 er også mit bud på den perfekte riffel

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by saze

Arh for dælen, havde overset kravet med ar lade ovenfra... Bare lige nysgerrig på hvorfor den er så nødvendig?

---
Living to enjoy life!



Jeg vil gerne kunne "fylde på" undervejs fx på drivjagt.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by CP

Steyr SSG 04 er nok den eneste factory riffel der opfylder ALLE dine krav.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Tak for tippet, Claus. Jeg må vist på "studietur" til Østjysk i morgen, så jeg kan studere de forskellige muligheder lidt nærmere.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#16
Steyr Elite.?
Kan godt toppes op uden at fjerne magasin, men det er også nemt/hurtigt at bytte de to magasiner i våbnet med en hånd fri.

Eller standard Scout og udvide med kindpude der findes som tilkøb.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Blaser R8 med KKC skæfte. Dyr men dejligt[Smile]

Mvh. Jakob

Vildt skal skydes hvor de spiser, ikke hvor de fiser.
Mvh. Jakob

Svar
#18
Hvad med en Sauer 101 GTI. Den opfylder vist tæt på alle krav, men det er godt nok også med thumbhole skæfte?

http://www.sauer.de/en/products/bolt-act...tures.html

Alternativt:

http://www.sauer.de/en/products/bolt-act...tures.html

Christian
Svar
#19
Blaser R8: 4 i magasinet + 1 i kammeret.
Svar
#20
Enig med M@x
Sako er mit valg. Kan ikke forstille mig et bedre system til jagt end Sako 75/85.
Ang skæfte, så kan jeg formidle kontakt til en nordjyde, der laver skaæfter i stil med kolvekam's, bare til 1200-1500 DKK.
Jeg har hans kindpuder på alle mine skæfter, træ- som syntetiske. De er ordentlig lavet, både kosmetisk og holdbarhedsmæssigt. Nogle af mine har holdt i over 10 år af hård brug, uden det mindste problem.

Mvh
Dubravko

Buba

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)