Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage af kikkert
#1
Posted - 08/05/2016 : 10:01:09 Show Profile Email Poster Edit Topic Reply with Quote Delete Topic
Hej!

Jeg har en x-Bolt stainless steel i cal 308 win. Jeg vil gerne montere en trijicon 2,5-10x56 accupower og tænkte på at anvende en montage som disse: http://www.weaveroptics.com/rings_bases/...top_mount/ De står til at kunne tage op til 50mm optik (linsen) men mine baser på min riffel er 6 mm høje altså forhøjer de yderligere(se billede). Vil dette sæt passe sammen?

Billedet hvor det kan ses: http://postimg.org/image/8tzrkx135/

/Users/emilmatthiaspedersen/Downloads/13115660_231722007203149_367591873_n.jpg

Håber i kan hjælpe

-Emil M. Pedersen
Svar
#2
Nr. 1: Lad være med at poste det samme spørgsmål i 2 forskellige grupper!!!!

Nr. 2: Dette er den rigtige gruppe, til spørgsmålet.

Nr. 3: Ret lige din post, så dine links til billeder fungerer.

Du linker til en generel side, for Weaver Ringe. Ikke til et 100% specifikt produkt
Så er det en 1" low eller en 30mm High du spørger om?

Weaver Ringene er som sådan udemærkede, hvis de monteres korrekt.
Men jeg ville nok tage et bedre sæt ringe, som f.eks. Warne.
Hvorfor tage super billige ringe, til en kikkert, der ikke ligefrem er discount.

Jeg har slået din kikkert op, og kørt den gennem Warne's Scope Mount Selector.
Warne anbefaler High Rings, til den kombination.
http://warnescopemounts.com/product/215-...igh-rings/

Du kan køre gennem deres Scope Mount Selector og se hvad der ellers er, af muligheder.
http://warnescopemounts.com/scope-mount-selector/

Weaver går ud fra at du anvender std. Weaver baser, disse har med stor sikkerhed samme højde, som dine baser.
Du kan tage chancen. Det vil "måske" lige netop passe. MEN.....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
I øvrigt, velkommen til.

Vedr. Ringe, så er spørgsmålet også om du vil have fastmonterede ringe, eller Quick Detach.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Glem Warner fixed mounts. Det er noget fanden har skabt i vrede for at genere folk som kan finde på at tage kikkerten af og på igen.
For at tage kikkerten af når den er monteret med disse "hallelujaringe" så sidder de og flandre rundt på kikkerten, og du må så rette fuldstændigt op på ny igen.
Warners QD er derimod superfine og super kvalitet.
Af andre rigtig gode ringe findes også Leupold til Weaver og QRW
Weavers egne ringe er derimod mere tilfældige.
Millet er direkte SKOD


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#5
Hej . Du skal have dem i high , hvis du vil bruge weaverringe !.

Hilsen A-bolt
Svar
#6
Undskylder med hensyn til de dobbelte tråde, jeg blev opmærksom på at den del ikke virkede særlig aktiv og lagde den ind under denne i stedet. Den anden tråd er nu væk.
Det er den højeste version jeg snakker om altså modellen som hedder 49120 (high) under den første slider på siden jeg linkede.
Jeg har weaver baser på min riffel så de burde passe.

Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Nr. 1: Lad være med at poste det samme spørgsmål i 2 forskellige grupper!!!!

Nr. 2: Dette er den rigtige gruppe, til spørgsmålet.

Nr. 3: Ret lige din post, så dine links til billeder fungerer.

Du linker til en generel side, for Weaver Ringe. Ikke til et 100% specifikt produkt
Så er det en 1" low eller en 30mm High du spørger om?

Weaver Ringene er som sådan udemærkede, hvis de monteres korrekt.
Men jeg ville nok tage et bedre sæt ringe, som f.eks. Warne.
Hvorfor tage super billige ringe, til en kikkert, der ikke ligefrem er discount.

Jeg har slået din kikkert op, og kørt den gennem Warne's Scope Mount Selector.
Warne anbefaler High Rings, til den kombination.
http://warnescopemounts.com/product/215-...igh-rings/

Du kan køre gennem deres Scope Mount Selector og se hvad der ellers er, af muligheder.
http://warnescopemounts.com/scope-mount-selector/

Weaver går ud fra at du anvender std. Weaver baser, disse har med stor sikkerhed samme højde, som dine baser.
Du kan tage chancen. Det vil "måske" lige netop passe. MEN.....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))


Svar
#7
Jeg har engang kopieret en formel fra et udenlandsk forum. Har glemt kilden, men her kommer formlen lige til at bruge:

" Guys,

Lately, on average of about 1 per day, I have seen quite a few posts (mostly from newbies) regarding questions about what ring height should be used. They usually request pics for comparison. For all new guys, there is a systematic way of calculating ring height that doesn't require more than a simple elementary school ruler. You measure 3 things:
1. the height of the front of your base/rail from the barrel
2. the height of your rings from the top of the rail to centerline
3. the outside diameter of the bell of the scope (not the size of the objective lens)

Here is the equation:
[rail height + ring height] - [bell diameter x 0.5]
If the value is positive, then your bell will clear the barrel. Optimally, you want that bell to be about 1/4" or less over the barrel. This will give you a tight cheek weld and provide for more precise trajectory. Be sure to account for Butler Creek caps if you intend on using them.

If you are using a 40mm objective, then you can use the lowest rings and bases available, as the bell will certainly clear the barrel with no problem. i.e. don't worry if the bell ends up being higher than 1/4" over the barrel.

Hope this helps."

Til denne information vil jeg lægge, at mange ringfabrikanter oplyser ringhøjden som afstand fra undersiden af ringen til undersiden af kikkertrøret. Du skal derfor lægge 15 mm til den oplyste ringhøjde for at få afstanden til centrum af kikkerten hvis det er en 30 mm montage, og 12,7 mm hvis det er en 1 " montage.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)