Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ASV eftermonteret.
#1
Så fik jeg endelig byttet en af mine Zeiss Diavari Victory 3-12x56 med sigte 44, byttet ud med en med sigte 60.

Ved godt den nye HT 3-12x56 bliver rost til skyerne, men må være ærlig og sige, at jeg altså ikke ser meget forskel på den og mine gamle (ovenstående).

Min plan er at få eftermonteret et ASV/ballistisk tårn på min "gamle" kikkert.

Kan man det?
Hvad koster det? (Vil kun have højde).
Og frem for alt, virker det?

Mvh
Jens
Svar
#2
Det kan man nemt.
Prisen +2000, vil jeg tro.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Jeg har haft en Zeiss med ASV og jeg er ikke så vild med det. Hele l#rtet skal skilles ad når man indskyder, og det er lidt bøvlet at samle det igen. Andre mærker har løst det problem langt smartere. Den almindelige klikindstilling på en Zeiss kan sagtens klikkes til forskellige afstande, så jeg mener ikke ASV giver dig nogen særlig merværdi.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg har haft en Zeiss med ASV og jeg er ikke så vild med det. Hele l#rtet skal skilles ad når man indskyder
halløj Lasse, der er nu ingen grund til at skille vidunderet ad under indskydning ( når man efter indkøbet bruger 2 minutter på at fjerne nulpunktstoppet ) [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Jens - prøv at se et indlæg, jeg lagde på engang:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...billig,asv

Hvis du vil spare de to tusser og kan nøjes med min løsning, så skal jeg gerne udskrive nogle labels til dig - eller evt sende regnearket til dig.
Jeg er selv meget tilfreds med løsningen.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Jeg har haft en Zeiss med ASV og jeg er ikke så vild med det. Hele l#rtet skal skilles ad når man indskyder
halløj Lasse, der er nu ingen grund til at skille vidunderet ad under indskydning ( når man efter indkøbet bruger 2 minutter på at fjerne nulpunktstoppet ) [Smile]

mvh
Strom, naturgænger


Det kan du sådan set have ret i. Men når du så har indskudt skal du alligevel adskille og samle lortet for at få tårnet til at stå på nul, og det er noget bøvl. På de fleste andre kikkerter løsner du bare en skrue eller to og drejer tårnet hen på nul, strammer skruerne igen og så passer det.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Ikke dumt, ikke dumt [Smile][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jens - prøv at se et indlæg, jeg lagde på engang:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...billig,asv

Hvis du vil spare de to tusser og kan nøjes med min løsning, så skal jeg gerne udskrive nogle labels til dig - eller evt sende regnearket til dig.
Jeg er selv meget tilfreds med løsningen.


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)