Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Break free
#1
Når jeg renser mine rifler med alsken meget skrappe midler, afslutter jeg med at føre en klud igennem, godt vædet i olie. Jeg trækker den ren, når jeg så skal bruge riflen igen. Så langt så godt.

En tanke har slået rod i mit hoved. Hvis olien jeg bruger er break free, må der jo være noget i olien, der løsner skidtet i løbet.

Kan Break Free skade løbet, hvis det er i løbet i lang tid. Nogle gange en hel sæson uden at blive afskudt?

Skal jeg bruge en anden olie, eller er vi ude i "myrepisseri"?

Knæk & bræk i morgen.
Svar
#2
Nej der er ikke noget i Break Free der kan skade dit løb. Tvært imod er den beregnet til det. Olien hedder osse CLP. Det betyder Clean, Lubricate, Protection.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Tak for det M@X, jeg lader roen falder over mig.
Svar
#4
I det mindset er du en af de faa der gør sig den umage at rense riflen efter brug.
H
Hogmeister
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

I det mindset er du en af de faa der gør sig den umage at rense riflen efter brug.
H



Det vi da alle - bare ikke efter HVER brug [Big Grin]

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Tænker nogle gange jeg er en af dem, der renser for meget/for hårdt hr. Hogmeister
Svar
#7
Hvor ofte skal man bruge Break Free eller noget linende efter et skud 10,20,100 skud hvem har den helt rigtige opskrift ?
skal man vente til at riflen begynder at skyde dårlig eller hvad [Smile]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#8
Den helt rigtige opskrift findes ikke.

Det er et spørgsmål med så mange faktorer, at der ikke findes et endeligt svar.

Nogle Bech Rest Skytter renser for hvert 5-10 skud.
Nogle jægere har aldrig renset deres riffel.

En kammerat var i Østgrønland, og skulle låne en gammel 30-06'er, til evt. forsvar mod isbjørne.
Han kiggede gennem løbet på den, og syntes det så ret møgbeskidt ud. (Spindelvæv og andet møg)
Fangeren han lånte riflen af tog den, proppede en patron i kammeret, holdt den ud gennem vinduet og skød den af.
Gav den retur med beskeden: "Værsgod, nu er den ren"

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)