Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frekvensomformer
#1
Som overskriften siger, så leder jeg efter en frekvensomformer til en motor på 5,5 Kw.
Skal være med intern / ekstern udgang, Frekvensomformeren skal sidde ved motoren men selve styringen skal sidde i produktionen, med mindre der er en anden løsning.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Normalt er der udtag på klemrækken til et externt potentiometer. I hvert fald på Danfoss modeller.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Det er der på 99% af alle modeller. De kan altid styres med et eksternt start/stop-tryk og så et potentiometer til hastighed. Har smidt en besked på mobil med et forslag.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
......og årsagen til at der gerne er mulighed for ekstern styring, er at man ikke ønsker for langt træk fra VLT til det den skal drive, da VLT'ere genererer støj og man derfor bør bruge fuldt skærmede kabler fra VLT til det den skal drive.

I produktionsmiljøer med masser af andre følere og samkørende ledninger er støj en betragtelig faktor.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Its your Lucky day:
Jeg var lige ude og kigge på værkstedet og det var netop en 5,5kw Siemens micromaster jeg har liggende. Den kan konfigurerers med både analoge og digitale input... Har manualer mm også.
Kommer fra et kompressor projekt hvor jeg troede jeg kunne humpe en stor 3 trins kompressor i gang fra en generator på en båd. Fandt en anden løsning så har denne liggende.
Måske den var noget og du har noget at bytte med ;-)

Mvh Jesper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)