Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den ulige kamp
#1
Ulige kamp

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Og dem der ikke er medlem af DJ, de er helt uden for indflydelse og må nøjes med at brokke sig på VTF[Smile]

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Jeps..

Vi er i undertal .. både pengemæssigt og "demokratisk"

Netop DERFOR er det så vigtigt at vi bruger vores PERSONLIGE indflydelse på helt lavpraktisk plan ..

Vær en fornuftig og engageret "ambassadør" for jagt og jagtens væsen på det personlige plan, overfor venner, bekendte og din "udvidede omgangskreds"

Tag til genmæle på en saglig og rolig og fornuftig måde når "jagtmodstanderne" kører skytset i stilling--

Hold jeres sti ren! --- Vi får INGEN venner blandt den brede "masse" af mennesker der ikke har taget stilling ved f.eks. at opføre sig som jeg lige har oplevet i forgårs --

Jeg gik tur med hunden i vores lille nærliggende skov, ganske som jeg gør hver eneste dag, naturligvis kun på stierne... og fik et regulært "møgfald" af en ellers rimeligt afdæmpet nabo, som sad i sin hochsitz et godt stykke inde i skoven ..[:0][:0] .. Dette var kl ca. 12:30 d. 16 Maj .. Selvom jeg selv havde været på "Bukkepremiere" mellem 05:05 og 09:30, faldt det mig ikke ind at Naboen ville hidse sig op over en hundelufter kl 11:30 ..

Det samme gælder når vi afholder vores jagter.. Skovens andre "gæster" skal behandles som rådne æg .. vær overdrevent høflig og hjælpsom istedet for brydsk at kommandere rundt med dem.

Gør som Kaj Munk ... forær noget vildt/ vildtkød til skeptikerne .. [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Nu bakker naturbeskytterne jo også godt op om deres foreninger og er sikkert medlem af flere af foreningerne på én gang. Jægernes opbakning er jo ikke ligefrem imponerende når over halvdelen af de danske jagttegnsløsere ikke støtter op om fællesskabet... Uanset om man er enig i den pt. første politik eller ej, så er man nødt til at være med for at påvirke kursen og ikke bare stå på sidelinjen og svine andre til. Hovedparten af dem der yder noget i DJ er trods alt frivillige...
Jeg mener at jægernes fnidder og interne splittelse er en foræring til jagtmodstanderne, og at det er en skændsel at jægere ikke formår at stå sammen og kæmpe jagtens sag. Præsenter mig for et reelt alternativ til DJ og jeg melder mig gerne omgående ind der også. De håndhører medlemsskabet af foreningerne måtte koste er alligevel peanuts i forhold til hvad vi ellers bruger på jagten. Bare et par ganges jagtfeltskydning koster jo stort set det samme, som et års medlemskab af DJ.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Godt skrevet Morten - rigtig godt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
DJ må jo gøre et eller andet forkert når de ikke formår at holde på medlemmerne. ...
Desuden har DJ valgt at bruge de sparsomme midler på mursten i stedet for lobbyarbejde og kampagner....

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#7
Lidt fordrejet statistik.
Nok har jægerforbundet færre penge. Men de andre organisationer bruger nok også af deres penge til andet end udelukkende at bekæmpe jagt.
Bekæmpelse af jagt, er nok realistisk set en mindre del af deres virke.

Angående organisationsprocent, er jægerforbundet (i min optik) forbavsende høj. Især set i lyset af Jægerforbundets begrænsede kommunikationsevner, og deres middelalderlige struktur.
Jægerforbundet organisere forbavsende nok op mod 40% af jagttegnsløserne. Jeg tvivler på at de andre organisationer kommer op på samme organisationsprocent.
Lægger man så til, at Jægere er notoriske "vrøvlere" og "klynkere" som altid mener at det er de andres skyld, og at naboen er helt håbløs. Og at de fleste beslutninger er tåbelige. Ja så synes man faktisk at ca 40% er højt [B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
I Sverige har fremkomsten af Jægernes Rigsforbund klart skærpet det gamle Jægerforbund. Jeg skiftede selv i frustration over et tandløst jægerforbund, men skulle jeg træffe beslutningen i dag ville den ikke være lige så klar. Jeg synes dog fortsat at Rigsforbundet gør det bedst. På europæisk plan så jeg gerne at vi fik en fælles slagkraftig organisation, og jeg håber at firearmsunited kan udvikle sig til det. Moderne politik kan kun påvirkes effektivt hvis man er i stand til at udvikle lovtekster som politikkerne nemt kan bruge. De er dovne - politikkerne - og skal have tingene serveret med ske...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)