Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brasso i tumbler?
#1
Hvor tit tilsætter I lidt brasso til de knust valnødder? Kun en gang eller ?
Svar
#2
Jeg har ikke ret gode erfaringer med Brasso i tumbleren. Jeg syntes at det klumper, også selvom man kun tilsætter en lille smule.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Samme erfaring her [B)]

Har også prøvet at skille slibestoffet fra ved at tørre brassoen - uden held.

Har også prøvet med wienerkalk - uden held ....

så jeg er endt igen igen med at betale mange penge for ''slibestof'' hos Korsholm ....

mvh
mvh
Svar
#4
Naar jeg tilsætter BRASSO i tumbleren, saa lader jeg den køre uden hylstre i en 1/2 times tid. Saa er alle klumperne væk, og jeg kan begynde at polere igen. Men naar du er naaet saa langt at du er nødt til at tilsætte BRASSO, er det paa tide at skifte skallerne ud alligevel.
H
Hogmeister
Svar
#5
Efter behov [Wink]
Jeg gør som Hog.

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
Jeg bruger autosol... tvær et par striber ud på en glat overflade og lad det tørre ind. Derefter skraber jeg det af og kommer det i tumbleren... fungerer fint :-)

J.
Svar
#7
Jeg heller brasso ud over hylster i et jævnt lag, når der mangler så lader jeg dem tørre lidt inden jeg kommer det i tumbler [8D]
varme hilsner fra kos.[8D]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#8
Jeg smed et svat i for god ordens skyld [Big Grin]
Og efter jeg gjorde det, sad der et stykke valnøddeskal fast i tændhullet i 5 (fem) ud af 200 hylstre. Normalt sidder der noget i omkring hvert tredje hylster.
Nogen som har en fornuftig forklaring på det? De er ikke fedtede at røre ved.
Svar
#9
pas på med ammoniak holdige produkter det svækker messing prøv at lugte til det!

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)