Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA!!!!!!
#1
Det kunne være "rart, sjovt" med lidt nyt indput, fra de forskellige formænd til en mulig ny ETA.
Så kom ud af "busken" fortæl hvad I selv ville prøve hvis I skulle på jagt i udlandet.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Jamen så får du da bare en ETA fra mig.

ETA 27-06-2016 afgang til Sydafrika for at skyde Sable og en omgang drivjagt.

Og igen

ETA 01-04-2017 afgang til Barcelona for at jagte Ibex.

Begge rejser er købt på auktion i Odense.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Hvis der er frit slag i bolledejen ville jeg gerne efter bjørn, bæver og elg i Sverige.
Hvidhalet hjort, og det kan nok gøres billigst i Finland.
Sæljagt på havisen i grønland, eller hvor chancen nu bød sig.
Vaskebjørn og mårhund i Tyskland er også noget jeg gerne vil prøve.
Hold da kæft! der er i grunden mange ting der kunne være sjovt [Big Grin]
Og det behøver ikke at koste en formue

Mojn Weide
Svar
#4
Hvis man må drømme , så ville det blive bjørn enten isbjørn i Canada eller stor bjørn på Kamchatka [:p]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#5
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med at skulle gå efter en stalker. Har prøvet at guide andre på jagt og jeg har tit tænkt på at gæsten jo oftest kun er med for at holde geværet og trykke på aftrækkeren. Derfor kan man jo sagtens få en god jagtoplevelse. Men jeg har ikke lyst til at følge efter en eller anden stalker, der bare fører en lige hen til en buk, som han ved, med 99 % sikkerhed, står på et bestemt sted på et bestemt tidspunkt.

Men jeg vil gerne på bukkejagt i udlandet, så længe det foregår på jorden og ikke fra tårn. Også gerne i brunsttiden.
Duejagt kunne også være sjovt at prøve.
En højlandshjort i Skotland står også på ønskesedlen.
Svar
#6
Canada: jærv/ulv/puma/bamse (sort eller brun doesnt matter)
Argentina: axishjort + store fede grillbøffer ad libitum (specielt til dig er der jo geden med fire horn, som må regnes for verdens grimmeste ged!)
New Zealand: Thar/Gemse

Nå ja, man har vel lov at drømme ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#7
Canada: jærv/ulv/puma/bamse (sort eller brun doesnt matter)
Argentina: axishjort + store fede grillbøffer ad libitum (specielt til dig er der jo geden med fire horn, som må regnes for verdens grimmeste ged!)
New Zealand: Thar/Gemse

Nå ja, man har vel lov at drømme ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#8
ETA: Estimated Time of Arrivel = Forventet ankomsttidspunkt.

ETD: Estimated Time of Departure = Forventet afgangstidspunkt. [Smile]
Svar
#9
jeg har i grunden ikke de store udlandsdrømme udover at jeg nyder rigtig meget at sidde i Sverige og vente på svin.

...men der er én ting jeg synes kunne være pissesjovt: at tage til USA og skyde ground hogs på lang afstand.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Eller mange flere prærie dogs på lige så lange afstande - og der er mange flere af dem [Big Grin]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Jeg vil gerne på

- Hundyrsjagt i Skotland/Tyskland/Polen
- Gemsejagt i alperne
- Whitetail/muledeer kombinationsjagt i Alberta
- Dansk kronvildtjagt

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Jeg har booket en hundyrsjagt på sika, i Irland i uge 46.
Sammen med 3 jagtkammerater skal jeg regulere hind og kalv hos John "Sika" Fenton.
Jeg har haft det i tankerne i flere år, men nu sker det [Big Grin]

Ellers mangler jeg at skyde en kronhjort på Kontinentet. Jeg har aldrig skudt en hjort og helst på pürsch i brunsten [:p]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg har booket en hundyrsjagt på sika, i Irland i uge 46.
Sammen med 3 jagtkammerater skal jeg regulere hind og kalv hos John "Sika" Fenton.
Jeg har haft det i tankerne i flere år, men nu sker det [Big Grin]

Ellers mangler jeg at skyde en kronhjort på Kontinentet. Jeg har aldrig skudt en hjort og helst på pürsch i brunsten [:p]

mvh M@X 2.0



Så er det lige om jagttiden på hjort falder sammen med du er i brunst[^]

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Jeg kommer i must 2 gange om året. I foråret falder det sammen med brunsten på New Zealand og i efteråret falder det sammen med brunsten i Europa [^]

Har du for øvrigt været i seng med min kone? Nå ikke, det skulle du prøve for hun er bedre end din [Wink]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Duejagt i Ferns fra den 28. juli. Der skulle man være startet med at høste raps - iflg. John Sika Fenton - og de tidligere år har hans påstand holdt stik. (det er fjerde gang vi besøger ham [Wink]

mvh
mvh
Svar
#16
Jeg skal en tur til Sibiu i Rumænien og prøve at få ram på en gemse i uge 37!. Jeg har bestilt 4 dage, så hvis jeg får en dag eller i to i overskud, skulle der være en god bestand af råbukke i nærheden. Og en pæn keiler kan heller ikke vide sig for sikker! [Big Grin]

Og så vil jeg gerne tilbage til det skotske højland efter hinder. For sidste år bevirkede en kombination af utrolig megen regn og en stalker der ikke var for godt gående, at det blev til for megen "auto-pürch! [xx(]

Og når de helt store drømme skal frem, så har jeg en god ven, som har en ejendom på New Zealand. Og mon så ikke man skulle lede efter en gemse ved samme lejlighed! [:p]

Mvh Jesper
Svar
#17
ETA 29-05 Polen Buk
ETA 29-9 Namibia Klipspringer, Did dik, Ørkenlos
Svar
#18
Coyote i staterne, hjort på kontinentet, bavian, kudu, warthog og krokodille i Afrika. Det ender dog nok bare med jeg booker endnu en drivjagt i Polen

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#19
Saa skulle du hellere ta` og prøve coyotes. Betydelig mere udfordrende end drivjagt i polen.
H
Hogmeister
Svar
#20
2016 byder på lidt forskelligt: Premieren på de røde svenske bukke, en efter-brunst tur i september, premieren på elgene i Sverige (Kalmar Län), og sidst men ikke mindst er der også en tur til SA på programmet.

Ønskelisten:
Svensk bæver, finsk whitetail, Polsk keiler, Rumænsk/serbisk ulv, rype fra Grønland og sidst men ikke mindst en dåhjort fra Tjekkiet.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)