Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint 9000 eller Hunter H30?
#1
Jeg overvejer at sætte et Aimpoint på min nye 358Win og er i tvivl om det skal være en 9000 eller en Hunter H30.
Er der nogen formænd der har erfaring med begge modeller? Som jeg ser det, er H30 bare den nye model, har jeg overset noget?

Mange hilsner Torben
Svar
#2
Har lige sat en aimpoint H34s på min 308 win (den bliver engang til en 358 win) . Jeg synes faktisk at den er meget nemt at se igennem. Fik at vide at man skulle gå efter en short model. Da man ikke får så meget tunnel syn. Er der andre som har hørt om det? Det største problem var næsten at finde Quick realese ringe 34 mm. Men fandt dem i Sverige til en god pris . /Egelund
Svar
#3
Aimpoint eller ikke, mine erfaringer er ikke gode med Aimpoint jeg kunne ikke lære at skyde med den, jeg ville vælge en kikkert i stedet f.eks. En S&B 1,1-4x24 http://www.huntinglife.net/webshop/66-si...-flashdot/ kan købes brugt til gode priser, eller IOR 1,5-8x26 Illuminated http://www.laprecision.dk/shop/frontpage.html mener at det er en kopi af S&B men er ikke sikker, men det vil vi nok få at høre nu hvis jeg er forkert på den [8D]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#4
Jeg bruger en Aimpoint 7000 på min 35Whelen. Man skal lige vænne sig til at skyde med begge øjne åbne.
Den er hurtig at få på målet og synsfeltet er jo kæmpestort.
Jeg har kun et mindre problem. Jeg har svært ved at skyde på længere hold end 60-70 meter. Til gengæld er den suveræn på snævre pas.
Har jeg et åbent pas, skifter jeg til en kikkert. 1,5-5x20 eller 2,5-10x50 alt efter omgivelserne.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hej Torben. Har du prøvet at skyde med Aimpoint?
Jeg har Aimpoint på min drivjagts riffel, men kan ikke rigtig blive dus med den. På bane, både indskydning og løbende, hvor man har tid til at " indstille" hjernen til begge øjne åbne går det rigtig fint. På jagt, hvis det går stærkt, kan jeg ikke få det til at fungere - jeg ville ellers gerne, synes princippet er helt rigtigt.
Jeg tror simpelthen jeg skyder/ har skudt for meget med kikkert til at jeg kan omstille.
Du er velkommen til at låne min Aimpoint.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Jeg har ikke prøvet det, og har brugt weekenden i Lissabon på at læse lidt om emnet (ja, og så naturligvis drukket portvin og spist fisk og oksekød..), så jeg tror løsningen lige nu bliver en Meopta 1-4x22 med K-dot sigte. Men skal lige forbi den lokale grejpusher og kigge i røret...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)