Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Irland
#1
Hej.

Jeg overvejer at købe en jagtrejse (fødselsdagsgave):-) til mig selv og her tænker jeg på jagt i Irland. Det skal siges at jeg aldrig har været på jagt der før, har kigget lidt på de forskellige jagtudbyder dvs. danske rejseselskab og kan se at de fleste af de tilbud de stiller op er for 2 jæger altså 2:1, men at man mod merpris (ca. 200 Euro pr. dag) kan jage 1:1 og det er det helst det jeg vil....? men det er så lige 6000kr oven i det hele for 4 dages jagt.??? Undecided

Det jeg vil jage er 4 horn rams, vildged og sikahjort og gerne i den rækkefølge, sikaen står ikke højst på min liste, men det skal selvfølgelig prøves når man nu er der.

Jeg vil helst bruge bruge min egen riffel (30-06) , har jeg ret i at der før har været noget med max. kaliber størrelse i Irland. ? men er der ikke sket en lovændring, så den lov ikke gælder mere.?

Planen var at bruge 4 hele dage på jagt og 3 dage som turist bagefter også evt. medbringe et styks kvindelig ledsager, som dog ikke skal med under selve jagten, men kun som turist alle 7 dage.

Gode råd og vejledning modtages med glæde. :-)

Mvh. bbs
Svar
#2
@bbs
John "Sika"Fenton er et meget god bud.
Send en mail til Henrik på Gamekeeper, tror de stadigvæk har kontakt til john.

Der er dog 1 firma som du skal holde dig langt væk fra.

/Rolin

PS: Du kan sende et PM til mig for mere information vedr. Jagt i Irland.
PPS: Man tager da ikke kvinder med på ferie[^]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg skal jage hundyr hos John Fenton i november. Han er et godt bud på det du vil.

Man kan booke direkte hos ham eller gennem en dansk portal der ikke tjener penge på det ( de var i Odense)
Www://rainsfordhunting.com

Og ja, ingen grund til at tage kvinder med på jagt. De har osse (rødhårede) kvinder i Irland [Wink]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:


Og ja, ingen grund til at tage kvinder med på jagt. De har osse (rødhårede) kvinder i Irland [Wink]

mvh M@X 2.0



M@X
Du bliver skuffet, hvis du tror du kan finde disse kvinder i Irland.
Jeg sagde det samme til Mr. Fenton, hvorefter han fortalte mig at det med de rødhårede kvinder var en gammel skrøne, mængden at rødhårede kvinder i Irland er minimal.
Men jeg så efter på hver pub vi var på[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Og jeg skal til Fenton (igen) i december.

Glemmer aldrig den dag jeg så ca 700! stk Sika i alt.

John har varen og er en rigtig dygtig guide og meget, meget fantasisk at jage sammen med. [Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
http://rainsfordhunting.com/da/jagtrejse...ka-fenton/

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Kan nu godt følge m@x. Irland er jo kendt for sine nisser. Når højden er der, betyder hårfarven ikke så meget[Big Grin]
Svar
#8
Ja, der er forskel paa kussehaar og hovedhaar!
H
Hogmeister
Svar
#9
[Big Grin] I skal have tak for gode råd....alt lige fra jagt til kvindfolk [Big Grin] men efter 4 dages bjergjagt trænger jeg nok til en tur eller to pubben (øl/Whiskey skal jo også prøves derover) så er det rart med en chauffør [8D]
Svar
#10
Ja - gaa ikke glib af Jameson's destilleri i Jameston.
Der skal du vaere sikker paa at have chauffoer paa!

https://www.jamesonwhiskey.com/en/visit-...experience

Mvh Jesper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)