Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med Swarovski Z6i gen 2 2,5-15X44?
#1
Hej,

På NVF har jeg stillet nedenstående spørgsmål, men har ikke fået nogle svar. Enten kender ingen kikkerten, eller også gider de ikke svare [Big Grin]

Nogen her der kan hjælpe?

Jeg overvejer en Swarovski Z6i gen 2 2,5-15X44, men vil gerne høre om jeres erfaringer med den. Nogen der har den?

Grunden til at jeg ikke bare vælger en 2,5-10X44 er at jeg godt kunne tænke mig den ekstra forstørrelse til banebrug. Til jagt er X10 vel ok...

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Hej Kenneth.

Jeg kan klart anbefale de 15 gange forstørrelse til både bane og feltskydning (har en 2,5-15x56). På 100 meter kan du skyde efter klistermærkerne, og det gør det altså noget lettere at skyde små grupper. Og så har du jo en kikkert du også kan bruge til drivjagt.
Svar
#3
Jeg mener, at Boryx havde en Swarovski Z6i 2,5-15X44 en periode. Blev vist skiftet ud med en PM II, da den også skulle kunne banke søm i.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jeg har den i gen 1 og det er en fed kikkert . Lige bort fra lys tænde knappen . Men det er forbedret på gen 2

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg mener, at Boryx havde en Swarovski Z6i 2,5-15X44 en periode. Blev vist skiftet ud med en PM II, da den også skulle kunne banke søm i.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Det er rigtigt, jeg havde en gen. 2. for nogle år siden.

Hvis jeg husker rigtigt skal du have den på en Mauser M03, det giver i mine øjne ikke så meget mening. Det er en tung riffel og den nævnte kikkert er en "letvægtsmodel", du kan heller ikke udnytte det lille objektiv og montere kikkerten lavt, da montagen ikke tillader en rigtig lav montering.

Men selve kikkerten har jeg ikke noget at udsætte på, deres lysfunktion er rigtig god og generelt en super kikkert. Jeg vil gerne have en kikkert med mulighed for sidevindsjustering, derfor er Swarovski ikke en mulighed for mig.

Men på min jagtriffel (den med træskæfte og traditionelt udseende) kunne det godt være en mulighed, men tror det bliver en Leica ERI 2,5-10x42 istedet - den kan købes til næsten det halve. Og på jagt har jeg rigeligt med 10x forstørrelse og på banen har jeg en anden kikkert.

Men selve Z6i'eren 2,5-15x44 har jeg som sådan intet at udsætte på, det matchede bare ikke mine behov (ønsker) da baneskydning blev en større og større del af dens brug.

Håber du kan bruge det til noget.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Tak for input, og dit er specielt brugbart Boryx.

Det kan godt være jeg skal gå mindre op i om der er en X44, 50 eller 56, og bare købe den bedst ydende optik i stedet for, hvis det alligevel ikke giver fordele med en X44.

Hvis den engang skal sælges(himmelnissen forbyde det), så er det nok også nemmere at sælge en X50 eller X56 [Big Grin]

M03'eren er i øvrigt bestilt [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)