Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
338 Lapua Magnum
#1
Er der en der kan sige mig hvad der står på en RCBS Neckseizer til cal. 338 Lapua Magnum?

Grunden til det lidt kryptiske spørgsmål, er at jeg har et genladningsdiesæt, med necksizer fra RCBS til denne kaliber, men jeg kan ikke få det indstillet rigtigt, jeg kan ikke køre matrisen helt i bund og hylstrene er efterfølgende ødelagte.

På min Neckseizer står der 338 Magnum, men kan det være en Neckseizer til 338 Winchester magnum, der har ligget i æsken?????[:0][:0][Sad!]

Det var nemlig en der fulgte med til riflen og ikke en jeg selv har købt?
Svar
#2
Kan du se om der står et nummer på, udover 338?

338 Win: 16301/16302/16330
338 Lapua: 16601/16602/16630

16x01 Die Sæt Full Lenght
16x02 Die sæt, Neck Die Set
16x30 Neck Die (alene)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Jeg vil godt bringe en undskyldning. Da jeg ledte efter nummeret som du JRexA efterspurgte, fandt jeg ikke nummeret, men et andet navn. Necksizeren er en Hornady. Den lagde godt nok i en RCBS kasse og den ligner en RCBS, men det rører ikke ved at det er en Hornady.

Under alle omstændigheden, ændrer det sagen lidt. Troede faktisk de passede sammen med RCBS,

Der står stadig kun 338 magnum Hornady på den
Svar
#4
Under alle omstændigheden, ændrer det sagen lidt. Troede faktisk de passede sammen med RCBS,
det gør de da også: du kan sagtens bruge dies i forskellige fabrikater sammen.
men prøv dog at måle mængden (indvendig [Big Grin])

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hvis ellers diameteren fra skulderen og ned er stor nok, kan du sagtens bruge en neck seizer til 338 Win Mag.
For mange år siden, skulle jeg lade nogle 300 Wea. Mag for en bekendt. Han kom med et Hornady dieset hvor der på plastikæsken stod 300 Wea Mag.
Jeg undrede mig noget over, at jeg skulle have så godt fat i håndtaget for at kalibrere. Ud kom et hylster som grangiveligt havde facon som en 300 Win. Mag.
Så fejl begås.
Det er selvfølgeligt træls når det lige rammer "dig", men så er det da godt, at VTF findes.

VH

JCK
Svar
#6
Ja det er en stor hjælp med VTF's æredes medlemmers hjælp.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)