Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krimi 5
#1
Hello alle,
Sidder pa arbejdet og hakker i 1911'ere ved W.C. hele dagen. Har utroligt nok bevaget mig ind i dette arhundrede, og faet en tablet. Har fulgt med i mange danske programmer, her i blandt Krimi 5.

Ja ok, kan godt forsta betjentenes diverse situationer med gadevold. Fodboldt kampe med efterfolgende slagsmal osv. Har meget respekt for fardsels politiet, og specielt dem i nordjylland.

De er fandme professionelle, og har god kontakt til befolkningen pa en menneskelig made. Ogsa lidt sjovt at se dem arbejde sammen med det amerikanske politi i Philly.

MEN hvad jeg ikke fatter...og aldrig vil forsta, er folks holdning til trusler pa livet af udlandinge og rockere. Dette fra udsendelsen omkring afpressing/ beskyttelses penge fra forretnings drivende.
Nogen er gaet til politiet, for at fa sat dem dag tremmer, og har nu diverse trusler pa livet.

Tank sig, man skal have alvorlige trusler fra folk DER mener det, og sa forlade sig pa myndighedernes beskyttelse ikke !

OG SELV disse personer med ansvar for familie, sikkerhed osv. mener til stadighed ikke, at de burde have retten til selvforsvar.

Er det bare mig, eller ber' man selv om at leve pa chancen herefter?

Bare en tanke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Langt de fleste danskere og deres selvvalgte politikere er slet ikke vågnet op og har set "Den Nye Virkelighed" i Danmark ..

Generelt er antallet af kriminelle handlinger faldet i en årrække i Danmark, men karakteren og alvorligheden af kriminaliteten er blevet klart værre ..

Man kan sikkert forske i årevis og tæske i tal og statistikker, kigge på "social ulighed" og "social arv" o.s.v.

Det kommer nok ikke til at ændre på en holdning om "forsørger-samfundet" og "Big Mother" tankegangen, der gør det til "en forbrydelse" at kunne/ville forsvare sig selv og sine egne..

Det må så kræve et vist mål af "civil ulydighed" fra dem der ikke vil finde sig i at blive gjort til ofre på grund af "politisk korrekthed"..[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Ja ok, et forsorgersamfund kan vare godt, men hvad med personlig sikkerhed ?
Kigger fornojeligt med pa Krimi 5 programmerne. Ser pa vanviddet i Jomfru Anegade...ja besogte den i 86 sidste gang, men ser nu at alle barer kraver sikkerhedsvagter osv. Folk smaderer flasker i hovedet pa folk osv. og far blot en advarsel.

Politiet siger selv, at man ikke har resourcer til og varetage alles sikkerhed pga. afstande, personalemangel eller prioriteter. Kan simpelthen ikke fatte et ellers udviklet samfund tillader disse forhold. Det samme som at sige " vi er godt nok politiet, men nar det kommer til din sikkerhed, er du pa eget ansvar. DETTE uden at tillade man effektivt kan tage vegne pa dette selv.

Og sa ser jeg pa Krimi 5, at folk der kan handle sindssygt pa stoffer,blot far en bode samt karantane fra diverse vartshuse, og dem der har en skruetrakker eller kniv i lommen op til et ar i fangsel.

Ja ok kulturen og muglighederne her, har vel destrueret min sans for ret og rimeligt med min Glock pa hoften med tiden.

I kender mig, og kunne skrive side op og ned om emnet, men i forsatter.....eller er alle som altid blot ligeglade og haber pa det bedste alle.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)