Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Retningslinjer for godkendelse til SKV
#1
Referat UNSTY

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Referat UNSTY

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.


Har ikke nærlæst det hele endnu. Men der står "Længde af rifler max 90cm" Mon ikke der skulle ha stået minimum længde 90cm.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#3
IDIOTI, jeg mener da at et par af mine rifler er under 100cm..
Svar
#4
nu er det jo kun banerifler der er tale om

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Tak Strom, men den ene IDIOT kan måske lære noget fra den anden...[xx(]
Svar
#6
Som jeg skrev, er det jo mærkelig at de skriver max 90cm. En almindelig Sauer 200STR måler ca 124cm. Det er da ihvert fald en af de rifler som bliver brugt i skytteforenings-regi.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#7
Skytte-organisationerne er vores egne værste fjender ..

DE gamle stokkonservative riffel-skytter der STADIGVÆK sætter dagsordenen i DSkyU ævler løs om at "de ikke vil begrænse" man alligevel der det netop det der er tale om, og at man vil "sende politisk korrekte signaler" omkring våbens udseende og hvilke typer skydninger man vil godkende i DSkyU ..

Hvad er det i øvrigt for noget ÆVL der også står omkring kalibre over 9 mm til pistoler/revolvere .. Vi er da mængder af pistolskytter der har SKV tilladelser til grovere våben end 9 mm /.38 og som IKKE har IPSC licens?? De kan åbenbart ikke engang læse deres egne vedtagne regler ..

Vorherre til hest ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Nu viser DSU deres sande ansigt igen. Pracist som i 80'erne, hvor vi blot omtalte IPSC samt "store" kalibre under Glesner regimet.

Alle med hjerne ved jo godt, at alverdens restriktioner intet har at gore med den nye virkelighed, der har ramt Danmark samt Europa de sidste mange ar. Ingen tor sige det, men det bunder i ukontrolleret invasion af muslimer. Hvilket jo bare midlertidigt nyder godt af landets malk og honning, men pa langere sigt overtager alt.

Sa skal du lide under denne nye virkelighed. Og det starter jo altid med begranset adgang til vaben. Hvilket den uvidende befolking sikkert er helt enig i. Sa kommer freden jo sikkert snart af sig selv ikke.

De virkelige problem er blevet til en slags vikelighedsflugt, hvor man danner slovbryderein egen vikelighed, fordi den oprigtige ikke passer ret godt ind i hverdagen. I'he nej, det ma man endeligt ikke omtale....las racisme.

Back in the day, hvor DSU/DDSG&I havde danmarks monopolet pa hvad man matte samt eje, og jeg arbejdede kraftig med medskytter, for at opstarte et ny skytteforbund, blev vi anset for lovbrydere osv. Det tog vel omkring 3-4 ar at danne DSF (dengang DFF. Selv efter dannelsen, sa ovrige skytter ikke dette som et sundt alternativ, og med janteloven i tankerne, mente mange dette nye forbund vil skabe amerikanske tilstande, samt vare et tilbageslag for al rigtig skydesport.

Kulturen, myndighederne, traditionerne, loven, og ja selv medskytter var imod det. Vi (nogen) af os husker artiklerne i Ekstra Bladet, fra det forste DM i IPSC i 89, som lod sig gore via en dispensation fra JM. Ingen navnte at Sverige og Norge allerede havde haft disse skydeformer lang tid forinden, uden ulykker eller storre kriminalitet af den grund.

Pointen er, at nu gentager alt dette sig igen ! Traditionerne for begransninger og nye regler, skal som altid ramme dem, de ikke burde vare myntet pa i forste omgang. Man kunne teoretisk gore alle skydevaben ulovlige i DK fra imorgen, uden dette ville andre pa noget som helst i den kriminelle verden.

Og nu har vi den "gamle" sang igen ! "Jeg er sgu' ligeglad" sa lange de ikke gar efter mig. Jeg skyder jo blot luftvaben som rigtig sportsskytte, eller trap med min bedstefars gamle side by side.................

2 skridt frem og 5 tilbage...........

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)