Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss conquest HD5 3-15x50 ?
#1
Har nu også fået tilbudt sådan en med asv-tårn til 5000,-
Det er åbenbart en model til det amerikanske marked. Nogen herinde som har købt en, og kan komme med en vurdering?
Svar
#2
Jeg har ejet en 5-25, men solgt den igen. Ganske udmærket kikkert, fast i kliktårn og fungere fint på 600m. Men den duer ikke skumringen (svensk bukkejagt). Efter min bedste overbevisning er den ikke på niveau med Swaro 6-24 og lign.

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#3
Nej Anton selvfølgelig er den ikke lige så god som de meget dyrere kiggerter, men ta prisen i betragtning...[Wink]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Nej Anton selvfølgelig er den ikke lige så god som de meget dyrere kiggerter, men ta prisen i betragtning...[Wink]



Der har lige været en S&B Stratos til 6T brugt - den ville jeg personligt vælge fremfor denne.

Men hvad skal du bruge den til?

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Den ville lande på min 223rem til bl.a rævejagt, så skumringen er ret vigtig.
Men jeg har jo som nævnt i en anden tråd også en tre år gamel S&B zenith 3-12x50 som jeg kan få for 6000,-
Den er måske stadig det bedste valg?
Svar
#6
Marion, du har helt ret - men du kan jo få en brugt Swarovski Habicht 6-24 for samme penge (6-7000). Valget var let for mig.

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#7
Har lige købt en, den er bare fin. 5000 kr for en sprit ny, er en kanon pris for en bukkejagts kikkert.

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#8
Hej .

Prøv at se på Delta kikkerter , de passer til din pris og du kan se noget når det bliver mørkt

http://www.deltaoptical-shop.de/Default.aspx .
Svar
#9
Valget ligger pt mellem en ny zeiss conquest HD5 3-15x50, eller en brugt S&B Zenith 3-12x50. Prismæssigt lander de på det samme da jeg skal have købt ringe til Zeiss'en men har et godt sæt til S&B.
Jeg er fanme i tvivl her [Sad]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by P.K.Hansen

Valget ligger pt mellem en ny zeiss conquest HD5 3-15x50, eller en brugt S&B Zenith 3-12x50. Prismæssigt lander de på det samme da jeg skal have købt ringe til Zeiss'en men har et godt sæt til S&B.
Jeg er fanme i tvivl her [Sad]



Hvis det ikke er specielt til bane, mener jeg ikke du får noget ud af at vælge X15 i forstørrelse - så hellere det mere lys som en faktor 4 kikkert(Stratos'en) tilbyder.

Men jeg har også lige været i din situation, og det ER ikke nemt.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Det blev en S&B Zenith 3-12x50 [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)