Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU våbenpas udløbet
#1
Har lige opdaget mit eu våbenpas er udløbet .. Nogen der vil gætte på en tidshorisont for at få et nyt ??
Svar
#2
Jeg har lige fået en våbentilladelse. Den blev bestilt søndag, og afsendt fra politiet mandag :-) De bruger B-post, så regn med 3 dages postekspedition(min tog dog 4)

Hvis dit våbenpas ikke har været fornyet, så forlænger de bare gyldigheden med 5 år. Det bør kunne gøres hurtigt.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Det tog ACØ 81dg, at forny 3x haglvåben i mit, her i foråret.
Håber det går hurtigere for dig.
Mvh.
Henrik
Svar
#4
Sidder og venter på mit fornyede pas fra center vest, der er nu gået 14 dage,men jeg har snakkede med dem. og de mente jeg ville have det inden 3 uger.

Men syntes det er lidt op af bakke, at skulle indsende ALT papir igen på de ting som allerede er skrevet i passet

Men der er laaaang tid til 16 Aug Smile

Bobby
Svar
#5
har en positiv oplevelse med Vest: nyt våbenpas med 10 våben på 15 dage incl pest danmark [Smile][Smile][Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

har en positiv oplevelse med Vest: nyt våbenpas med 10 våben på 15 dage incl pest danmark [Smile][Smile][Smile]

mvh
Strom, naturgænger



Hej STROM

Jeg er lidt nysgerrig. Jeg har netop afsendt fornyelse af våbenpas med 8 bilag. Jeg undlod fremstilligsår og totallængde/pibelængde.
Fremstillingsåret kender jeg af gode grunde ikke.
Og de to længdemål har de fået at vide dengang jeg fik tilladelse på de samme våben.

Hvad gjorde du med længdemålene?

Det er fandme ufatteligt at blot for at forlænge løbetiden på et våbenpas, så skal man skrive et nyt bilag til hvert eneste våben med de samme oplysninger som allerede ligger i systemet ----- det er en ommer [Sad!]
Måske er det myndighedernes måde at kontrollere borgernes hukommelse og ærlighed for at se om de kan huske hvor lange deres våben er - jeg har afkortet en pibe da jeg fik lyddæmper på. Er det det de vil vide for så skal der næsten en ny tilladelse til at følges med en ny dæmpertilladelse. For ikke at snakke om hvis man skifter til en tykkere bagkappe.
Vorherre til hest [xx(][xx(][xx(]

--
FKF

ANNA
Svar
#7
Skrev intet om bagkappe skæfte pibelængde o.a. fik min efter 14 dage.
Svar
#8
@ FKF
jeg skrev total og pibelængde ( det er jo det nemmeste at gøre som der står )
fremstillingsår og land sprang jeg totalt over uden bemærkninger

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Det der med Riflens længde er altså en OMMER.

Jeg har forgæves prøvet at få Dem til at lave det om, eller helt slette dette.

Et eks. På en riffel med vekselsystem (som der er mange af) cal. 6,5x55 med pipe længde på 60cm har EN total-længde og en cal. .308 med en pipe længde på 51cm har en anden total-længde.

Altså en forskel på 9cm og så passer længden ikke mere ifølge våbenpas. At de så på våbentilladelserne heller ikke kan finde ud af at der er noget der hedder system nr. og noget der hedder pipe nr. er en anden ting. Forstået på den måde at de skriver hvilke pipe der må bruges til hvilke system.Ideen er jo at forskellige piper (cal) kan bruges på samme system.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#10
Jeg har modtaget mit fornyede pas fra center vest idag, efter 13 uger
Svar
#11
Update [Smile]

Som tidligere nævnt, så sendte jeg den 30/6 ansøgningen om fornyelse og 8 bilag. I går den 11/7 modtog jeg det nye våbenpas fra ACV.

Og jeg havde ikke skrevet total længde/pibelængde samt fremstillingsår på ansøgningen.

Så THUMBS UP til ACV [Smile][Big Grin][^]

--
FKF

ANNA
Svar
#12
Jeg fik så afslag på min ansøgning til at få lyddæmper med i passet, da de siger det ikke er en våbendel.
Desuden står der, det er mit eget ansvar at sikre jeg har de rigtige godkendelser med når jeg skal udlands??

Som jeg forstår det, må det være nok at tage våbentilladelsen med, når jagten går ind på den svenske buk.

Bobby
Svar
#13
Lyddæmpere er ikke en våbendel og kan derfor ikke skrives i våbenpasset.

For at du lovligt kan anvende din lyddæmper uden for Danmarks grænser, skal du lave en udførsel af dæmperen, og hvis det pågældende land forlanger det, en indførsel til dem.

Når du skal hjem igen, skal du evt. hvis det fremmede land forlanger det, lave en udførsel af det pågældende land og en indførsel til Danmark.

Der kan ikke dispenseres fra dansk udførsel og indførsel, uanset hvilket land du rejser til.

Besværligt, JA

--
FKF

ANNA
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by FKF

Lyddæmpere er ikke en våbendel og kan derfor ikke skrives i våbenpasset.

For at du lovligt kan anvende din lyddæmper uden for Danmarks grænser, skal du lave en udførsel af dæmperen, og hvis det pågældende land forlanger det, en indførsel til dem.

Når du skal hjem igen, skal du evt. hvis det fremmede land forlanger det, lave en udførsel af det pågældende land og en indførsel til Danmark.

Der kan ikke dispenseres fra dansk udførsel og indførsel, uanset hvilket land du rejser til.

Besværligt, JA

--
FKF

ANNA



Politiet herhjemme vrøvler, men det har de bare ikke fundet ud af endnu.

Vi skal jo heller ikke lave indførsel og udførsel af magasiner, ammunition og lignende når vi tager det med ud af landet og ind i landet igen sammen med vores riffel.

Hvis en sådan sag (manglende ud+indførselstilladelse til egen dæmper) nogensinde kommer for retten, så håber jeg sgu at dommeren beder politiet om ikke at besvære retten med den slags sager hvor al logik er tilsidesat.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#15
Syntes bare det er lidt tosset, at man skal have en våbentilladelse for at købe en dæmper, men de siger det ikke er en våbendel Smile

Men alt i alt, vat tiden ikke lang, for jeg sendte fornyelsen til dem, til jeg fik passet.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)