Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minimum pibelængde
#1
På et spørgsmål om hvad minimums pibelængden er for rifler i DAnmark, fik jeg følgende svar i et andet forum:

Skyttebogen: Se kap.6 side c601-c604

Er der nogen der ved, hvad der står der?

vh Ran

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Hej
I skyttebogen står kun bestemmelserne for DDS godkendelsen,
for Sauer geværets vedkommende skal løbslængden være mellem 65 og 74 cm, det jeg tror du skal bruge er våbenlovens bestemmelser for min. længde for rifler.

Torben
Torben
Svar
#3
hej ran
en riffels minimums længte er 30cm
hvis den også har en total længte på 60cm
hvis et af disse mål en mindre er det ikke en riffel mere så betegnes den som et særligt farligt våben (pistol/reuolver )

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej ran
en riffels minimums længte er 30cm
hvis den også har en total længte på 60cm
hvis et af disse mål en mindre er det ikke en riffel mere så betegnes den som et særligt farligt våben (pistol/reuolver )

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Takker - det er da klar besked [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)