Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hawke optik - "drivjagt" ?
#1
Hej formænd!

Først og fremmest har jeg nok måtte indse at finanserne ikke er til en ny kikkert fra en af de "3 store fabrikanter". Jeg har kigget lidt på meopta r1 1-4x22, men synes at den stadig er for dyr ifht. deres r2. Derfor kigger man jo længere ned af pristabellen, og finder Hawke.

http://www.hawkeoptics.co.uk/endurance-1...a-dot.html

Folk har som regel altid snakket om at man får ret meget for pengene når man vælger Hawke(det kan selvfølgelig ikke sammenlignes direkte med langt dyrere mærker) - men jeg har altid selv været sådan lidt lunken ved deres klodsede design. Nu har dette dog fået et løft - er der nogen der har lidt erfaringer med ovenstående kikkert?

Behovet er noget med forstørrelse, ellers har Aimpoint været i tankerne flere gange. Det er primært tiltænkt som supplement til min z4i 3-12x50.

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar
#2
Den ser godt nok spændende ud. Og endelig en kikkert der bliver leveret med linsebeskyttere udviklet til netop deres egen kikkert og så tilmed inkl. i prisen.

Og med den lave pund så kunne jeg også godt komme i tanke om at prøve den.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Den ser godt nok spændende ud. Og endelig en kikkert der bliver leveret med linsebeskyttere udviklet til netop deres egen kikkert og så tilmed inkl. i prisen.

Og med den lave pund så kunne jeg også godt komme i tanke om at prøve den.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Den ser faktisk ok ud ja. Jeg tror at jeg giver den et forsøg. Hawke UK vil dog ikke sælge direkte til mig. De har valgt at lade ABM Nortek om at sælge i DK. Har fundet den et par steder i EU, men til en markant højere pris end hos Hawke selv.

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by NielsM

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Den ser godt nok spændende ud. Og endelig en kikkert der bliver leveret med linsebeskyttere udviklet til netop deres egen kikkert og så tilmed inkl. i prisen.

Og med den lave pund så kunne jeg også godt komme i tanke om at prøve den.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Den ser faktisk ok ud ja. Jeg tror at jeg giver den et forsøg. Hawke UK vil dog ikke sælge direkte til mig. De har valgt at lade ABM Nortek om at sælge i DK. Har fundet den et par steder i EU, men til en markant højere pris end hos Hawke selv.

Mvh

Niels.



Hvad med Rex? Han sælger vist Hawke...

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Hej Niels

Jeg kan særdeles nemt følge din tankegang, og held og lykke med projektet. Hvis du har mod på andre mærker, så prøv at rette blikket mod Leuopold. Jeg synes kvaliteten er fremragende og til en pris der matcher.

Mvh

Jenslp.
Svar
#6
Hej NielsM

Har du checket Optics Warehouse i England?

http://opticswarehouse.co.uk/product/haw...iflescope/

Jeg har handlet der flere gange, og der plejer ikke at være problemer med at få sendt til Danmark.

Mvh

Steen
Svar
#7
Hej NielsM .

I den prisklasse vil jeg nok unlade at købe en kikkert med rødpunkt !, plus at hvis det en gang ikke virker , så får du nok problemer med det tynde trådkors uden rødpunkt .

Men ellers tror jeg ikke det kan gå helt galt , ud fra de data på den kikkert . Knæk og bræk .

Hilsen A-bolt
Svar
#8
Helt enig med A bolt

Har haft både Hawke og welter skulle vist være det samme. Framragende optik . Elendigt elektronik . Begge holdte lidt over et år. . Og for mig er lys til drivjagt en nødvendighed . Når først lys er prøvet vil du ikke undvære.

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Min Hawke endurance 3-12x50 klarer fint rekylen fra min kartoffelkaster, så her fra er der ikke klager over elektronikken. Den bruger dog en del batteri, men nu er cr2032 jo ikke så pokkers dyre.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Hej alle mand.

Tak for jeres tilbagemeldinger og tanker vedr. denne kikkert.

Jeg har nu bestilt den fra opticswarehouse og så må vi se tiden an. Jeg skal nok prøve at få smidt en lille anmeldelse herind når den lander. Til den pris kan det dog nok ikke gå helt galt!

God weekend! [Smile]

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)