Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skolegang
#1
Faderen spørger sin søn " hvad har du lavet i skolen i dag"
Sønnen " Dynamit"
Faderen "hvad skal du så lave i skolen i morgen"
Sønnen "Hvad for en skole ?"


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#2
Lyder lidt som min barndom.

Fik forbud af min far mod at lave hjemmelavede kanonslag.
De blev lidt for gode - så gode at han hørte et lidt bestemt klinngg fra ruderne, da de to lag glas rørte hinanden i køkkenets store vindue. På 10-12m afstand. Nøøøj, han var sur.

Det viste sig senere, at det kanonslag jeg havde smidt ud fordi jeg var småbange for det, var blevet hentet af en kammerat - som sprang det på en "Gravsten" (kabelskab) og lagde gadelys samt 4 huse mørkt.

Det kanonslag lagde en ikke uvæsentlig grundsten i min midlertidige tinittus.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
De af os, der er lidt ældre i gårde og vokset op med jagt, har vist alle eksperimenteret med dén slags. Våbenskabet var ikke lovbefalede i min barndom, og tilgængeligheden til krudt nemmere.
Er sikker på at omgangen med hjemmelavede kanonslag mv afspejler sig positivt i ulykkesstatistikken i dag i forhold til dengang og godt det samme;-)
Svar
#4
Ja puhaaaa produktudvikling var farligt

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#5
uha ja
Røgsvagt krudt iblandet lidt krudt fra nogle få rullede heksehyl. Det var fantastisk. Har jeg hørt.........

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#6
308w hylstre hentet på den lokale HJV skydebane.. den gang lå de jo i spandevis inde i skydehusene...
Et par rullede heksehyl, en lunte fra et af hylene og 10 sek senere en facade termorude på 230x200 balderet....
Det gav sjovt nok ikke den store kredit i hjemmet.. Og jeg var vidst heller ikke ude nytårsaften det år...

Siden hen fik jeg stillet min trang til fyrværkeri da jeg gik til soldat... 10 Tons konfiskeret fyrværkeri gik af på en gang.... DET VAR FEDT!!!!!

[Image: ardel.jpg]

Fyrværkeri har aldrig været det samme siden...

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

308w hylstre hentet på den lokale HJV skydebane.. den gang lå de jo i spandevis inde i skydehusene...
Et par rullede heksehyl, en lunte fra et af hylene og 10 sek senere en facade termorude på 230x200 balderet....
Det gav sjovt nok ikke den store kredit i hjemmet.. Og jeg var vidst heller ikke ude nytårsaften det år...

Siden hen fik jeg stillet min trang til fyrværkeri da jeg gik til soldat... 10 Tons konfiskeret fyrværkeri gik af på en gang.... DET VAR FEDT!!!!!

[Image: ardel.jpg]

Fyrværkeri har aldrig været det samme siden...

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06



uha har også lavet mange "grenater" med patron hylstre dog bare 9.3x74r og 300 win de er lidt større Big Grin fyldte dem med krudt fra ca. 10 heksehyl bukkede halsen så den var tæt og lavede et hul med et lille søm til lunten det fragmentere som en granat jeg har en splint siddende i min ene balle i nu Smile farlige sager som sprang ind de ramte jorden hvis man kastede med dem Big Grin
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#8
Rigtigt drenge lavede da deres eget krudt. Naturligvis med Kaliumchlorat som iltningsmiddel, for så var der lidt mere fart på afbrændingen [:o)]

Kan huske at vi i starten (1980erne) kun gave 15,- pr kg Kaliumchlorat, det var tider! [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Jeg kender en som påstår en 308'er hylster hvor projektilet er fjernet og en "tjærelunte" i kunne fungere som detenator for dynamit.
Men kender samtidig en som siger det ikke passer, nogen som har fakta på det ?
Det var den aktuelle patronens originale krudt og mængde det blev brugt.

Ellers smart, for detonatorer er smadder dyre

Kan selv hurtig 308krudt få bevægelse hurtig nok til at tænde dynamit. Der skal mange meter/sek til har jeg hør t

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)