Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aftræk på blaser r93 defekt
#1
den over skrift skal nok trække læser [Wink]aftrækket på min blaser r93 succes strejker jeg skød en rævehvalp den anden aften ingen problem og ville så i dag rengøre og smøre pga det lidt fugtige vejr inden jeg kommer så langt prøver jeg lige at skuldre riflen og repeter som tør træning men jeg kan ikke spænde hanen der er ligesom ingen modstand jeg tager bundstykket ud og det kan godt spændes når det ikke er i riflen det viser sig at aftrækker ikke går tilbage på plads efter aftræk jeg kan når bundstykker er tilbage skubbe aftrækker frem på plads og derefter tage normalt aftræk men skal gentage den procedure for at det virker [xx(]nogen der har prøvet det? eller har prøvet at adskille aftræk på sådan en riffel eller evt. kender en blaser kyndig i det midtjyske (våben mekaniker)
Svar
#2
Hej tikka93
Jeg mener Brian i Stauning, 6900 Skjern er meget Blaser-kyndig.

Jeg har googlet disse kontaktoplysning:

Bøssemager Brian Lauridsen #8195;
Adresse: Andrup Engvej 1, 6900 Skjern
Telefon: 22 99 81 76

Prøv det[Big Grin][8D]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#3
Jeg kunne nu også komme på andre dygtige bøssemagere i Skjern området!

Det er meget let at skille bundstykket ad - det kræver dårligt nok værktøj. Der er en lille pal, der skal skubbes til side - så kan du trække 'indmaden' ud. Mener det kan findes på youtube, hvis ikke du har manualen.
Svar
#4
Tak til Leo og korthår jeg valgte at køre til forhandler her i formiddags som har solgt mig riflen det tog 30 min at ordne det .jeg skulle nok selv bare have gjort det[Wink] fejlen skyldes iflg. mekaniker lidt ir i aftrækker huset så lidt olie var vist det der skulle til tilsyneladende virker det igen. jeg har kun tør trænet men den spænder slagstiften både ved repetering og manuelt .Løsning for mig fremover bliver nok at tage aftrækker huset ud 1 gang om året for at se om alting er ok.Skal tilføjes jeg har haft blaser siden ca 95 og første gang den har svigtet .
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)