Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rens af pibe efter indskydning
#1
Hej alle

Da turen går til sverige d. 15/8, skulle riffelen kontroleres på skydebanen idag.

Inden jeg kørte på skydebanen, trak jeg piben igennem med en boresnake.

Første skud sad 5 cm under og 2 cm til venstre, de næste 3 skud, sad hvor de skulle inden for 2 cm

Mit spørgsmål hedder så:

skal jeg lade vær med at trække piben igennem inden turen??

Jeg skyder med en sauer 202 6,5X55 Lapua mega 10,1G

K&B
Bobby
Svar
#2
Du skal faktisk trække riflen igennem efter at du har været på skydebanen.
Norma mener at carbonaflejringerne sætter sig fast efter nogen tid og anbefaler at køre en børste igennem senest 7 timer efter skydningen.
Tombak kan renses når man har tid, men Carbon er genstridigt.
Jeg kører en boresnake igennem både før og efter skydning. Jeg har ikke cold bore problemer.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg skyder aldrig efter vildt med cleanbore eller testskyder eller deltager i Ølskydning eller andet konkurenceskydning

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#4
Er der olie/olie rester på din boresnake ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Fidusen ved en boresnake er at man kan dryppe lidt breakfree på snoren foran børsten.

På den måde kommer der først lidt olie på overfladen. Så kommer børsten og kradser Carbonen løs for derefter at komme en halv meter tør rensesnor, svarende til 10-20 filtpropper.
Når snoren er beskidt, kommer den med i vaskemaskinen.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Fidusen ved en boresnake er at man kan dryppe lidt breakfree på snoren foran børsten.

På den måde kommer der først lidt olie på overfladen. Så kommer børsten og kradser Carbonen løs for derefter at komme en halv meter tør rensesnor, svarende til 10-20 filtpropper.
Når snoren er beskidt, kommer den med i vaskemaskinen.

mvh M@X 2.0
Skuler Sanne så ikke efter det hun tror er din G-streng [B)][Smile]




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
Jeg kan godt finde på at trække piben igennem med en boresnake (fx hvis der er lidt støv eller fugt i piben). Det sker der ikke noget ved i min riffel.
Men jeg vil ikke gøre piben ren, uden at tage på skydebanen først og tjekke den skyder som den skal.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Fidusen ved en boresnake er at man kan dryppe lidt breakfree på snoren foran børsten.

På den måde kommer der først lidt olie på overfladen. Så kommer børsten og kradser Carbonen løs for derefter at komme en halv meter tør rensesnor, svarende til 10-20 filtpropper.
Når snoren er beskidt, kommer den med i vaskemaskinen.

mvh M@X 2.0
Skuler Sanne så ikke efter det hun tror er din G-streng [B)][Smile]




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



nej nej nej, vi går da i hinandens tøj.....det er billigere og vi behøver ikke at have så meget....jeg f.eks bruger kun jagttøj og sengetøj [^]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Fidusen ved en boresnake er at man kan dryppe lidt breakfree på snoren foran børsten.

På den måde kommer der først lidt olie på overfladen. Så kommer børsten og kradser Carbonen løs for derefter at komme en halv meter tør rensesnor, svarende til 10-20 filtpropper.
Når snoren er beskidt, kommer den med i vaskemaskinen.

mvh M@X 2.0
Skuler Sanne så ikke efter det hun tror er din G-streng [B)][Smile]




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



nej nej nej, vi går da i hinandens tøj.....det er billigere og vi behøver ikke at have så meget....jeg f.eks bruger kun jagttøj og sengetøj [^]

mvh M@X 2.0


Jeg glæder mig til at spørge hende hvordan det føles at bruge boresnake


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#10
Lidt synd for trådstarter... men
Tænker en boresnake i cal 12 så også kan erstatte Tampax... fandeme smart...
Har ikke problemer med kold bore.. rengør piben hver gang jeg har skudt med breakfree
Svar
#11
Skulle afprøve en ny fireforming ladning til 260'eren.
Trak en boresnake igennem der var en lille smule olie på, inden jeg skød første skud.
Første skud er det der sidder for sig selv. De efterfølgende 15 sidder indenfor den hvide firkant,som er ca 3x3 cm.

[Image: IMG_20160805_174737.jpg]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Lorteriffel [}Smile]

Hvad skal du have for den ?

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

Skulle afprøve en ny fireforming ladning til 260'eren.
Trak en boresnake igennem der var en lille smule olie på, inden jeg skød første skud.
Første skud er det der sidder for sig selv. De efterfølgende 15 sidder indenfor den hvide firkant,som er ca 3x3 cm.

[Image: IMG_20160805_174737.jpg]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06


Præcis min teori - så spørger lige trådstarter igen:
Var der olie på din boresnake ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Prøv at trække boresnaken igennem både før og efter skydning.
Alt andet lige, må det være mest relevant at trække den igennem efter skydning i stedet for at lade riflen stå med skidt i til man skal bruge den.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
[quote]Originally posted by M@X 2.0

Lorteriffel [}Smile]

Den er også med en S&L pibe, så det er derfor den er så ringe. Men den er også kun trukket igennem med boresnake de sidste mange skud. Har ikke renset den i bund.
Kunne være jeg skulle prøve det en gang.

Hvad skal du have for den ?
8000,- hvis du spørger pænt.

mvh M@X 2.0

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#16
Hej alle

tak for alle svar Smile
jeg har forsøgt mig lidt her i weekenden.

lidt olie på den foreste del indtil bøsterne

Jeg træk piben igennem med boresnaken og skød 3 skud, denne gang fin samling, træk igennem igen og 3 nye skud, stadig fin samling

Jeg tænker der må have vært lidt olie i løbet eller fejl 40 fra min side.

K&B

Bobby
Svar
#17
Efter skydning fører jeg en bronzebørste gennem piben til det ikke støver mere. Derefter væder jeg en lille hvid/firkantet klud (dem fra skyttebutikken) med bremserens og trækker den igennem for at fjerne rester af koks, sod m.v. Derefter en tør klud og slutteligt et tyndt lag olie (Anschutz Gun Coat). Denne olie er meget tynd, og virker perfekt til at "skyde over". Jeg skyder altid med olie i piben (første skud) og har ingen træfpunktsændring når jeg bruger denne olie - i hvertfald ikke noget, der har jagtlig relevans ud til 400m[Smile]

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)