Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IMR og Hodgdon i Skyttebutikken
#1
Se Skyttebutikkens nye krudtudvalg, bla. IMR og Hodgdon.

http://skyttebutik.dk/group.asp?group=150

Flyttet af Kima
Svar
#2
Ja, udvalget fejler ikke noget, men priserne er lidt hidsige... Over 400,- for 454 gram krudt er dyrt.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
IMR, Hodgdon, Ramshot, Lovex og reload swiss hvordan er det og lade med i forhold til norma og vithavouri, det er jo en del billigere Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#4
Ja, det er mere end dobbelt saa meget som vi betaler for det her.
H
Hogmeister
Svar
#5
Ja Hog.

Det har jeg hørt før.
Så tror jeg, jeg har mange andre fordele, ved at bo i Danmark.
Mvh.Mogens.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

IMR, Hodgdon, Ramshot, Lovex og reload swiss hvordan er det og lade med i forhold til norma og vithavouri, det er jo en del billigere Smile



Jeg bruger Reload Swiss kan absolut ikke klage. Får min baneriffel et pænt stykke under 0.5 moa og mine jagtbønner omkring 0.5-0.7
Svar
#7
Hi Mons. Kan du evt nævne nogen, og inden du begynder paa de sædvanlige Danske paastande, lad mig komme dig i forkøbet med et par ting, saa du ikke spilder tiden.
Vi har samme, hvis ikke bedre, sygekasse og læge/hospitals forhold som i Danmark.
Lavere skat Min træk % er paa under 16%)
Vores MOMS er 13%
Jeg betaler ca 3.50 kr for en liter benzin.
Vores kolonialvarer/ kød er billigere og ikke paalagt MOMS. Mejeri produkter er her dyrere end DK
Vaaben tilladelse ikke paakrævet for rifler og haglbøsser.
Genladnings tilladelser kendes ikke. Her maa du lade hvor det passer dig og opbevare saa meget krudt, kugler og fænghætter du har raad til. Godkendelse af laderum er et ukendt fænomen. du maa lade ved siden af fyret i kældern. Der er ikke en kæft der blander sig. (politi, brandvæsen, forsikring)
Vi betaler ingen TV og radio licens.
Bil afgift (6cyl) er under 400 kr/aarlig
Ingen ekstra afgift paa diesel biler.
Vi har arbejdsløsheds understøttelse, og social hjælp. Nok ikke saa meget (og saa lang tid) som i DK, men saa har vi heller ikke nogne 'Dovne Roberter' De skal nok finde arbejde naar man lukker for kassen, for saadan spiller klaveret ikke her.
For lige at nævne et par ting, saa hvis du har flere og andre/bedre goder er jeg meget interesseret i at høre dem.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
There you go Hog'ster

Forsoger at hade dig, men kan ikke lade vare med at syntes godt om dig. Ok du er lidt en rabat emmigrant. Ville have gjort det samme, men vi har forskellig trang til rigtig frihed under ansvar.

Du har helt ret mht. det canadiske sociale system, som er lysar forud for det amerikanske. Husker din gamle post....vi er en generation til forskel, men husker ogsa min moder som stod og grad da jeg rejste....noget jeg vil huske forevigt. Maske man aldrig kommer sig helt over det, nar man ved hvor meget hun gjort for en gennem livet ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#9
Hogmeister: der er bedre juletræslys i ægte stearin i DK :-)

:-) det var lige det eneste jeg kunne finde på :-)

Vidste faktisk ikke at Canada var så anderledes

Har der så nogensinde været et registreret uheld under genladning i Canada ?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#10
Lad nu vare Bessie !
Selvfolgeligt har der varet et uregistreret uheld tilbage i 73, hvor en nybegynder klemte sin finger i sizer dien. Her kan vi kobe alt i det lokale supermarked uden problemer.
Er trafikuheld ikke et storre problem ? Janteloven igen og igen.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#11
[:p][Big Grin][:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
@ 50GIJESS Hva faen er en 'rabat emigrant' ?? Og 50, Bessie har ret. Jeg kan ikke faa juletræs lys her. Dem handlede han og jeg om i en 'win win' handel. Og ja, min mor gjorde det samme, og det er for evigt brændt ind i nethinden paa mig. En af priserne man betaler for at tage det spring. Jeg var kun 20 aar gammel da jeg alene rejste herover.
Saa Mons, jeg venter stadig, og det gør '50' aabenbart osse.
H
Ooops, glemte lige i farten, Bessie, at jeg aldrig har hørt om et registreret uheld ved genladning.
Hogmeister
Svar
#13
:-) du skriver bare næste du når du løber tør for juletræslys

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#14
Mange tak. Jeg har ikke taget hul paa dem endnu.
Jeg tror ham mons er blevet mundlam.
H
Hogmeister
Svar
#15
Prisen på krudt i DK skyldes ganske enkelt en blanding af idiotiske regler for opbevaring og transport af krudt, gænghætter og kugler, hvilket gør det sværere at tjene den 100 -150% avance som forhandlere af jagt/skydnings-relateret grej har været vænnet til af mange års "grossist-aftaler" og anden omgåelse af fri konkurrence i DK .. [Sad!]

Bare spørg Rex (Guns&Powder) hvor idiotiske systemerne er i DK, og hvor små sko myndighederne går i ... [xx(][V][Sad!][:0][B)]

Det virker ikke som om de relevante myndigheder og "styrelser" i DK er det mindste interesserede i at sætte sig ind i hvad røgsvagt krudt reelt ER, endsige de simple faktum at "genladning" af ammunition er et tids- og videnskrævende foretagende, der næppe vil blive benyttet af "våben-forbrydere" eller "terrorister" .

Derudover er de heller ikke synderligt interesserede i at fatte at der findes mængder af langt mere brand-og eksplosionsfarligt "Stads" i utallige private hjem i DK, opbevaret uden nogen form for kontrol eller opbevaringskrav .. Benzin-dunke, opløsningsmidler, rensevædsker maling, fortynder, gas-beholdere (Gas-DÅSER - til ukrudtsbrændere!!!)

Det lokale byggemarked har hyldemeter af de her gasdåser stående helt frit og åbent i butikken .. lige op og ned af spraydåser med maling, 10 litersdunke med sprit .. man kan blive ved ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Krudt er kun et drivmiddel - alle byggemarkeder og benzin stationer burde overholde ''Skafor rød'' - og husmoderen bør være under mistanke for at være potentiel terrorist. Tænk på hvad hun har stående i skabet under køkkenvasken sammen med den portvin hun blen mistænkt for i gamle dage [Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#17
Naa mons, jeg venter stadig paa at høre hvor godt det gaar i Danmark.
H
Hogmeister
Svar
#18
Saa Mogens, nu er der gaaet mere end en uge, uden svar fra din side, saa jeg kan kun konkludere at du ikke har noget positivt at bidrage.
Saa maaske du skulle tænke dig en ekstra gang om inden du farer i blækhuset og affyrer en rapkæftet bemærkning om noget du ikke har spor forstand paa. Paastande du er ude af stand til at bakke op med fornuftige argumenter. Maaske du burde huske det gamle ordsprog: Kast ikke med sten naar du selv bor i et glas hus.
H
Hogmeister
Svar
#19
@hogmeister ..

Ingen tvivl om at Canada er et rimeligt fornuftigt land at bo i, lige bortset fra hvis man rent faktisk er en "fattigr*v" I Canada er værdierne næste lige så ulige fordelt som i Indien ....[:0]

Så der er en hulens masse i Canada der virkeligt IKKE lever "det fede liv" .. Faktisk er forskellen mellem rig og fattig noget større end i USA ... Og så kan man jo sagtens have råd til mindre skatter og afgifter ... [^]

Efter min ringe mening kan man bedømme et land og dets tilstand (og den fremherskende idéologi) på hvordan landet behandler dem der "mindst fortjener det" -- Så, ikke for umiddelbart at forsvar "mons" og HANS manglende svar, men mere for at give din lettere "hovne" tone et let Dansk "nakkedrag" [^][:o)][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
@ Dravis..

Jeg tager gerne mod et fortjent nakkedrag, men jeg tror nu ikke du er korrekt informeret om de virkelige tilstande her i Canada. Jeg tror paa ingen maade at der er større forskel her paa rig og fattig her end i USA. Det er faktuelt forkert.
Selvfølgelig har vi fattigrøve her som i ethvert land, og vi har hjemløse som ikke vil arbejde eller leve i et struktureret samfund. Man kan gaa ud og hente dem om natten under motorvejs broer og bringe dem i hus hvor der er varme, mad og en seng, og næste dag er de tilbage igen. De vil ikke!
Men hvis en fattig er syg, bliver han heller ikke afvist fra et hospital eller skal betale for behandlingen. (og selvfølgelig heller ikke i Danmark)
Dem der vil arbejde, kan altid faa arbejde, maaske ikke lige et de har tænkt sig, men med den rette uddannelse, skal det nok komme.
Dem der er arbejdsløse faar understøttelse i max 52 uger, og de SKAL søge arbejde. De kan ikke nægte og kræve 'meningsfuldt' arbejde. Som man ser paa det her, behøver man ikke at være paa 'bistand' for at søge arbejde. Det kan gøres efter arbejde og i weekender, og er man placeret paa en arbejdsplads af arbejdsløsheds understøttelsen, saa siger man blot til, at man har en job samtale, og de sørger for at du faar fri til det................ Og bagefter viser bevis for at du har været der. Hvis man viser iniatativ, saa vil de gaa 'til verdens ende' for at hjælpe.
Hvis man bare vil side paa sin flade og trække til sig, saa er man færdig efter 52 uger, ofte før, og hvis ens datter er vandt til en rideskole, ja det maa saa vente til farmand har faaet job igen.
Efter min mening fuldstændig rimelige vilkaar.
Jeg tror hurtigt, Dravis, vi kan blive enige om at i Danmark spildes der mange penge paa fuldstændig urimelige sociale goder, som tynger den Danske skatteborger i jorden, og den evindelige 'kræve' mentalitet fra vugge til grav, har landet simpelthen ikke raad til. Den stemming fornemmer jeg hvergang jeg er i landet. En enorm utilfredshed med 'Systemet' der efterhaanden er kørt i staa.
Paa den anden side, saa for dem der har iniatativ og 'gaa paa' mod er mulighederne her uendelige, uden nogen indblanding fra myndighederne. Tværtimod, man opfordres, og der ydes hjælp og støtte til 'iværksættere' med laan og skattelempelser, og det er lige fra et by,kommunalt, provins plan til stats plan. I Danmark er der uden tvivl mange der gerne vil, men de kommer aldrig fra jorden pga. skatte tryk, reguleringer og hvad ved jeg.
Jeg kender adskillige her paa VTF der har startet deres egen lille geschæft med bøssemagerarbejde og forskellige andre ting, og de holder det nærmest hemmeligt og for nedrullede gardiner for ikke at komme i myndighedernes søgelys, mens de venter i maanedsvis paa inspektioner, godkendelser, og hvad ved jeg fra myndighederne.
Nej du, Dravis, jeg tror klimaet her for den individuelle er langt mere venligt og immødekommende end i Danmark
Hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)