Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ladedata hagl patroner
#1
er der nogen der har noget lade data liggende på hagl patron, jeg har overvejet og prøve at lade mine egne patroner, jeg ved man ikke kan spare men det kunne da være sjovt alligevel.
jeg syntes jeg har ledet over alt på nettet uden og finde noget, Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
Hej Lunderskov,

Er selv igang med samme projekt.

Det meste krudt til haglladning kommer fra USA og er svært at få fat i. Derudover er de fleste ladedata udviklet til blyhaglspatroner.
En undtagelse er Alliant Steel krudt, som er beregnet til stålhaglspatroner. Alliant Steel har været umuligt at få i DK de sidste to-tre år, men nu skulle Thorup på Fyn have det på lager.
Lovex har også haglpatron krudt og deres ladedata kan findes på nettet.

Jeg har selv kastet mig over Vithavouri krudt, hvor deres 300-serie kan bruges. Det er lykkedes mig at finde nogle brugbare ladedata på finsk!! (Google translate er fantastisk)
Jeg lader en udemærket 32g patron med N340. (V0 = 420 m/s)

Amerikanske ladebøger er generelt fyldt med advarsler om, at man risikere højt kammertryk og potentielt sprængning af geværet ved de mindste ændringer i en ladeopskrift.
Jeg kan ikke gennemskue, om det er almindelig amerikansk "disklaimer" snak, eller om der er noget om det.
Min erfaring med genladning af riffelpatroner gennem adskillige år siger mig umiddelbart noget andet.

Jeg har ikke udstyr til måling af kammertryk. Jeg har det undrr overvejelse, men jeg kunne godt tænke mig at se det i brug hoe en anden først.

Håber dette bringer dig lidt på vej. Du er velkommen til at spørge nærmere ind. Jeg skal prøve, at svare så godt jeg kan.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#3
hej jens har også fundet en del lade data til bly patroner men det må vi jo desværre ikke bruge.
hvor på nettet kan du finde lovex ladedata, syntes og have ledet over det hele uden og finde noget?
har også fundet lidt data, med vithavouri krudt,

ang. amerikanerne så skal de jo forsikre sig ud af alt ting for ikke og blive sagsøgt, så mon ikke de også gør det her Smile

og med kammertryk, kunne da være fedt, sig til hvis du finder et sådan apperat Smile

mvh. henning
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#4
Hej Henning,

Du kan finde Lovex manual her: http://vildsvin.se/handladdning/krut/kru...ovex-d013/

Her er der noget Vhitavouri: http://www.unlimitedammo.fi/teras.html
(Brug google translate)

Du kan købe et kammertryk udstyr, der hedder Pressure Trace.
Guns and Powder forhandler det, men jeg synes prisen er lidt i overkanten til mit behov lige pt.

Hvis du har link til data eller lign. er jeg interesseret.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)