Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til handel i Tyskland
#1
Jeg har igen[:I] forelsket mig i en riffel. Den er fundet på egun. Ejeren vil kun sælge til en som bor i Tyskland. Jeg har en butik som vil hjælpe med export, men det er ikke nok. Er der nogen her som har et bud på hvordan jeg kringler den??

Mvh

Michael
Svar
#2
jeg har nævnt det før: få sælger til at sende den til Edding i Flensborg, så henter du den der når papirarbejdet er overstået.
ring til ham først og tjek at han stadig er villig til at opbevare den for 70 euro.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hej Storm

Tak for hjælpen. Den er blevet brugt tidligere og det virkede.
Problemet er bare at han vil kun sende til den der byder... Ordnung must sind!!

Michael
Svar
#4
@pingvin ...

ER den tysker reelt interesseret i at sælge til "udlandet" ???

Måske kan det hjælpe på tingene, hvis du kan lokke en fra Edding til at skrive til sælgeren?

ordnung muss sein ... Aber dass IST ganz im ordnung ..

__________________

Sehr Geerhter Herr "Sælgers navn"

Ein verkauf von ihren schusswaffe an mir ist nur möglich, wegen import und export-dokumente zu schaffen ist, dass geht nur durch ein registrierter waffen-handler im Deutchland. (Hier Waffen-Edding, Flensburg)
Eine solche transaktion ist ja natürlich ganz in ordnung, weil die waffe an eine legalen verhandler versendet wird. Sie können ja selbst den waffenhandler kontaktieren, und sonst überprüfen dass es keine probleme gibts mit eine solche transaktion.

osv...

__________________

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hej Dravis
Tror gerne at han vil sælge , men er forsigtig ... Og som du skriver: det er ok.
Tak for teksten. Tror jeg prøver Edding i morgen.

Mvh

Michael
Svar
#6
Må vi få en status på frem/tilbage skridt, be-om.

Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Har desværre ikke fået et svar endnu.
Desuden stiger prisen også støt på riflen, så jeg tror at den får lov at blive i Tyskland...
Michael
Svar
#8
Jeg har efterhånden selv handlet i Tyskland nogle gange og også assisteret ved et par handler. Indtil nu er det lykkedes uden nævneværdige problemer. Dog har behandlingstiden givet lidt udfordringer så importtilladelsen udløb inden eksporttilladelsen var i hus osv., men handlen er altid lykkedes.

Den ene gang kom der en salonriffel og et haglgevær i en fin papkasse med pest-DK - GODT de ikke vidste hvad der var der i... Den tyske sælger kunne ikke se problemet og sagde at sådan gjorde man da hos dem... Er ikke sikker på det var helt efter bogen, selvom alle papirerne naturligvis var i orden.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)