Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp søges !!
#1
Kære Alle

Som overskriften lyder, har jeg brug for lidt hjælp.

En kammerat har en Marlin riffel i kaliber 30.06 - modellen hedder XL7. Problemet er, at riflen klikker ved forsøg på skudafgivelse - af og til flere gange i træk, hvilket ikke er særligt hensigtsmæssigt, når nu riflen primært bruges til eftersøg på vildsvin.
Riflen har været skilt ad, renset grundigt og efterfølgende samlet igen - dette hjalp en kort stund (4-5 skud så var den gal igen)
Umiddelbart er fjederen til slagstiften meget stram, så jeg tror ikke, det er der problemet skal findes...

Men - har I erfaring med denne riffelmodel og ligeledes et bud på, hvori problemet består?

Med venlig hilsen
MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
har i prøvet mere end en slags ammo, noget ammo kan fænghætter være lidt hårde end andre,
når den klikker, laver den så normalt mærke i fænghætten? hvor langt stikker slagstiften ud af bundstykket når den er afskudt den skal være mellem 1.4 og 1.6mm Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#3
Nej, der er vist ikke prøvet med forskellige typer ammo - men det skal prøves! Jeg beder ham lige måle længden på slagstiften - jeg tror ikke han slipper for en tur til en våbenmekker.
Og mange tak for input :-)

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#4
Mener M@x ved noget om marlin

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#5
Start med at tjekke headspace og hvor meget slagstiften stikker ud.
Så tager vi den der fra.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Det vil heller ikke være nogen skade til at adskille bundstykket og rense for evt gammelt fedt og møg.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Nu har Marlin ikke lavet den model så længe at fedtet kan nå at blive gammelt......med mindre nogen har puttet det derind[Wink]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Og nu skal man vel heller ikke forvente at den måske billigste nye riffel der kan fås i Danmark og så vidt jeg husker fremstillet i Brasilien?? en verdens bedste, men jeg mener dog at den skal gå af når aftrækkern aktiveres ..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)