Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyjæger - er denne riffel ok?
#1
Hej,
Ja, jeg er så, så ny som jeg næsten kan være ifht. Riffeljagt.

Har læst op og ned i de forskellige fora - lærerigt :-)

Påtænker at købe denne riffel:

http://www.dba.dk/jagtriffel-sako-sako-j...1025423297

Sako, får en del ros, men er denne ok(ved godt den skal mærkes og alt det) - men sådan ifht. Pris/kikkert/riffel/kaliber?

Tænker den brugt til hjorte og svin i sverige.

Tak på forhånd for jeres, sikkert vildt ;-) gode, svar.

Flyttet af Kima
Svar
#2
Velkommen til Lagavulin,

Riflen gaar du ikke fejl af, under forudsaetning af at den ikke er vanrygtet og rusten eller slidt op. Om man kan lide billedskaeringerne er jo en smagsag, men kaliber og SAKO, med en Zeiss kikkert er god kvalitet og perfekt til det du vil bruge den til. Prisen er vel ogsaa ok.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Indtil jeg læste texten på annoncen, så ville jeg mene det er et glimrende set up...
Uddrag af texten:Dejlig godt skuffende riffel med udskæringer i kolbe, så det er en ener, der findes ingen magen til. ...[Image: headscratch.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Super - tak.

Har ikke helt afgjort om jeg synes det er lidt corny med de der udskæringer, men tænker de ikke påvirker riflen så meget ;-)

Prisen er sådan i nærheden af hvad jeg har råd til p.t. Og hvis du siger det er ok, så er det vel det.
Svar
#5
Hehe, ja - tænker en skuffende riffel kan handles ned....:-)
Svar
#6
Det er IKKE en Sako 75, hvilket vi er adskillige der har forsøgt at forklare tu.... det sidste års tid.
Jeg mener personligt også, at udskæringerne ( som sikkert er lavet af en polak, det var der en del der fik gjort for år tilbage) ikke er originale og derfor forringede for riflens værdi.
Kikkerten er ok, hvad den er værd er lidt vanskeligt at sige, måske omkring 4 kilo
Riflen vil jeg sige max 4.000,- for

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Tak - Hvordan kan jeg vide det ikke er en sako 75 #128561;?????

Tror skam også de er lavet efterfølgende, polak eller ej.
Svar
#8
Nu kan man vist ikke vedhæfte billeder her, men på det andensidste på annoncen, det med zeiss, er der præget SAKO? Hjælp :-)
Svar
#9
Jo jo, det er da en Sako. Men en model L581 (eller står der L591?), i hvert fald en ældre model end Sako 75. Jeg har selv en endnu ældre Sako L579. Det er OK rifler, men de ældre bliver jo billigere med alderen. Jeg gav 3.500 for min.

Jeg lurer også på om ikke træskærerarbejdet er polsk husflid. Har mødt et par stykker rundt omkring på skydebanerne som havde været på jagt i Polen og dernede fået riflerne udstyret med billedskærerarbejde i en, hmmmm, gammelpreussisk stil. Ikke lige min kop te, men det får da ikke riflen til at skyde ringere.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Pyha, det lød yderst kvalificeret - så blev det vist et nejtak til den, man bør vel for F vide hvilket våben man har til salg! Og omtrent 5,500 tusind tak :-)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Lagavulin

Pyha, det lød yderst kvalificeret - så blev det vist et nejtak til den, man bør vel for F vide hvilket våben man har til salg! Og omtrent 5,500 tusind tak :-)


Der står Sako 75 på mandens tilladelse, og så vil han død og pine ikke tro på at det kan være en fejl. Han mener afgjort at når det står på tilladelsen , er det en 75' selv om flere har forklaret ham at en 75' ALTID har 3 låseknaster og hans har to.
Den har været til salg i lang tid, tror over et år.
Selve riflen er sikkert udemærket, tænker han snart er modtagelig for bud, så hvis du kan leve med " det fine skæfte" kunne du godt forsøge at handle med ham.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Jeg bukker - kan jo som sådan godt forstå ham, men jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp!
Så må jeg jo se mig om efter noget andet - der skulle vel ikke være en af de herrer der har noget fornuftigt, og reelt, til salg?
Svar
#13
Har du prøvet at give ham et bud ?
Som sagt, riffel og kikkert fejler sikkert kke noget ( du kan jo forlange at prøveskydning den - ved positivt at der kan prøveskydes ved hans nabo) det er kun prisen der fejler lidt.
Skæftet kunne evt. spartles og males camo, det er rimeligt " hot" for tiden.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Det kunne da overvejes når du udlægger det sådan - ville 7-7,5 K være fair?

Mht. Camo, eller for den sagsskyld polaksnitningen, så forstår jeg det ikke helt - men jo, den kunne nok redesignes med lidt spartling og en gang sandpapir.
Svar
#15
Den røde kolbekappe ser noget mørnet ud og krakkeleret (saa vidt jeg kan se) Det er maaske pga alder eller sjusket behandling.
H
Hogmeister
Svar
#16
7-7,5 vil være ok.
Den røde bagkappe er af naturgummi og har det med at mørne, det behøver ikke at betyde at riflen er misligeholdt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
Nu er billederne lidt mørke, men Sako HAR faktisk leveret rifler med lignende træskærearbejde. Jeg har set flere i virkeligheden.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Nu er billederne lidt mørke, men Sako HAR faktisk leveret rifler med lignende træskærearbejde. Jeg har set flere i virkeligheden.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0


Jeps, men mener kun det er i V længde lås. Bla. Finnbear modellen. Og " Bjørnen" på siden v kolbehalsen er ikke en Finnbear, selv om jeg lod mig narre i første omgang.
Det kan dog godt være de er originale, sælger påstår det, men han påstår så meget[Big Grin]
Vi må vist lige have Kjeldsen på banen.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lagavulin

Jeg bukker - kan jo som sådan godt forstå ham, men jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp!
Så må jeg jo se mig om efter noget andet - der skulle vel ikke være en af de herrer der har noget fornuftigt, og reelt, til salg?



Jeg ved ikke, om du har set denne annonce? http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=37189
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#20
Tjo, den kunne vel godt være et godt bud - skal lige læse lidt om kaliberen.

Er det et bedre våben end det andet?

Formoder sigte og montage så er det eneste jeg mangler? Vel ca. 4 K eller hvordan?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)