Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min kammerats ruhår har aflivet en hvalp?
#24
@NA
Først og fremmest så mener jeg at vi skal hæve ambitionsniveauet en smule og forvente menneskelig adfærd har en del højere standart end hundeadfærd. Så sammenligningen med visse meneskelige grupperinger finder jeg ikke lødig (Nogle vil naturligvis kunne påstå at visse hundetyper har en langt bedre adfærd end netop disse grupperinger, men det er en anden snak)[Big Grin]

Jeg mener Vi bør begrænse aggressiv adfærd så meget som muligt, så langt er vi enige, men måske vi så i samme åndedrag bør diskutere hvad aggressiv adfærd i virkeligheden er. Måske det vi opfatter som aggressiv adfærd rent faktisk bare er en naturlig reaktion fra en helt almindelig hund.

Vi kan igen bruge mine hunde som eksempel. Det er to Kleinere der egentlig ikke er fantastisk godt opdraget. Det er der forskellige årsager til og ingen af årsagerne kan jeg give hundene ansvaret for. Det er helt min fejl.[V]
De er venlige og glade og faktisk ok med børn, selvom det ikke er noget de er vant til idet Klokkeren heldigvis har formået at holde sit hjem fri for børn af egen avl.[:0]
De kommer glade hen og hygger og slikker og lader sig velvilligt kæle og klappe af mine to små herlige nevøer. Disse to nevøer har også, som rigtige drenge, krudt i røven og hjemme hopper de rundt både omkring og på deres latterligt godmodige laborador. En forrygende dejlig hund forøvrigt.
Hjemme hos mig er den slags adfærd forbundet med det, der ligner, dødsstraf. Effektueret først og fremmest af mig, hvis jeg ser det. Ellers er jeg bange for hundene gør det. Måske ikke ligefrem afliver ungerne, men jeg er sikker på der bliver sagt alvorligt fra. Og hvordan skal en hund sige fra overfor uvorne unger andet end at nappe i det, der sidder længst fremme på ungen, i situationen.??
Jeg siger ikke det er ok at hunde bider børn, men nogen gange skal vi vurdere, hvad der er aggresiv adfærd og hvad der er almindelig hundeadfærd. Man kan tale om at udvise det nogen kalder rettidig omhu.
Jeg kalder det en naturlig reaktion, hvis en hund siger fra overfor noget den bliver forskrækket overfor eller hvis hunden føler sig truet. Det har INTET at gøre med aggressiv adfærd.

Jeg mener, hvis man beder en fisk om at hente sin avis, så får man leveret en våd avis. Det er en naturlov på højde med, at hvis et barn kommer spænende hen og tramper på min hunds hale, så får ungen en "lussing" enten af mig eller hunden.
Måske man af det kan udlede at det er godt jeg ikke har fået børn, eller at jeg egentlig bør trækkes ud bag laden til en aflivning, grundet aggressiv adfærd. Det vil jeg lade jer vurdere. [8D]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Beskeder i denne tråd
Min kammerats ruhår har aflivet en hvalp? - af Klokker - 22-09-2016, 11:01 AM
Min kammerats ruhår har aflivet en hvalp? - af Klokker - 22-09-2016, 01:11 PM
Min kammerats ruhår har aflivet en hvalp? - af Klokker - 22-09-2016, 01:58 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)