Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydetårne med tag på til næste år.
#1
http://landbrugsavisen.dk/forbud-mod-tag...-er-fortid
Svar
#2
Hmmmm. godt og skidt. I mit hjerte er jeg liberal, så jeg synes jo langt hen ad vejen folk må gøre som de vil. Meeen, når man ser skýdetårnene i Tyskland, så pynter de fg godt nok ikke ret meget i landskabet [xx(]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hmmmm. godt og skidt. I mit hjerte er jeg liberal, så jeg synes jo langt hen ad vejen folk må gøre som de vil. Meeen, når man ser skýdetårnene i Tyskland, så pynter de fg godt nok ikke ret meget i landskabet [xx(]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]



Men et dansk jagttårn må jo ikke skæmme i landskabet, så du kommer jo ikke til at opdage lovændringen på ander end dit eget tårn [8D]

Mvh. Loft
Svar
#4
Mon ikke det kommer et tillægsregulativ om tagets dimension, udformning og hældning.
Jeg er ikke arkitekt; men det må være muligt at få en overdækning, der tilgodeser bruger såvel som omgivelser.
Jeg ser frem til at kunne sidde i ly for regnvejr fra næste år ;-)
Svar
#5
Jeg synes det er noget ærkepjat med alle de regler omkring "skydetårne" og deres udformning og placering... Landbruget har alt muligt mærkeligt ragelse og halmstakke indpakket i plastic stående drysset rundt omkring i landskabet ..

Afstandsregler til naboskel og vej og lignende er der sund fornuft i, og regler for hvor højt/lavt "tårnet" må være er helt fint, men at lave regler for udseende og udformning ned i petitesse-detaljer er spild af blæk ..

Reglerne burde være helt simple:
Højde af gulv over tærræn max og min .. Ingen "vægge" over 1 m. høje i "boksen" undtaget sider der vender direkte ind mod tæt bevoksning (retninger hvor man alligevel ikke kan skyde)

Tag med fornuftigt udhæng .. hvorfor ikke? Der er jo ingen forbud mod at medbringe en stor paraply ..

Slut.

Varme og tørre jægere der sidder højt i tærrænet laver med garanti færre anskydninger .. [^][^][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Jeg synes det er fremragende at vi ikke må plastre naturen til med diverse grimme tårne efter godt befindende.
Egentlig forstår jeg heller ikke at vi skal have lov til tag på tårnene. Heldigvis er det ikke tvunget at der skal være tag på - så jeg kan jo bare lade være med at bygge det på[^].

Jeg kan godt tåle at fryse eller blive våd, det er en del af at være på jagt i min optik.

Så for mig er det ikke et plus, tværtimod - jeg så hellere at vi var foruden tag på tårnene.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Jeg synes det er fremragende at vi ikke må plastre naturen til med diverse grimme tårne efter godt befindende.
Egentlig forstår jeg heller ikke at vi skal have lov til tag på tårnene. Heldigvis er det ikke tvunget at der skal være tag på - så jeg kan jo bare lade være med at bygge det på[^].

Jeg kan godt tåle at fryse eller blive våd, det er en del af at være på jagt i min optik.

Så for mig er det ikke et plus, tværtimod - jeg så hellere at vi var foruden tag på tårnene.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Helt enig. Jagttrykket er absolut højt nok i DK i forvejen.
Hvis jægere fremover kan sidde i tørvejr, og det næste bliver vel at de også må lukkes og installeres varme - bliver trykket ikke mindre.

Jeg synes det er noget "tøsepjat"

Og så Esben Lundes begrundelse:
Sikkerhed - at gulvet ikke skal blive glat.
Det er da helt til grin, ellers skal hytten jo da netop stå med varme på året rundt, hvis ikke gulvet skal gro til i alger.

Tror nærmere det er godsejerne/jordejerne der har hvisket ham lidt i ørerne - de samme som styrer ønskerne om brunstjagt, så de kan tjene nogle nemme penge der.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Skulle de evt. ændre noget, så skulle afstandskrav til naboskel fjernes, at man kan sidde højt og skyde på egen grund, det er bedre end at sidde og skyde i retning af naboerne.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Jeg synes det er fremragende at vi ikke må plastre naturen til med diverse grimme tårne efter godt befindende.
Egentlig forstår jeg heller ikke at vi skal have lov til tag på tårnene. Heldigvis er det ikke tvunget at der skal være tag på - så jeg kan jo bare lade være med at bygge det på[^].

Jeg kan godt tåle at fryse eller blive våd, det er en del af at være på jagt i min optik.

Så for mig er det ikke et plus, tværtimod - jeg så hellere at vi var foruden tag på tårnene.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Helt enig. Jagttrykket er absolut højt nok i DK i forvejen.
Hvis jægere fremover kan sidde i tørvejr, og det næste bliver vel at de også må lukkes og installeres varme - bliver trykket ikke mindre.

Jeg synes det er noget "tøsepjat"

Og så Esben Lundes begrundelse:
Sikkerhed - at gulvet ikke skal blive glat.
Det er da helt til grin, ellers skal hytten jo da netop stå med varme på året rundt, hvis ikke gulvet skal gro til i alger.

Tror nærmere det er godsejerne/jordejerne der har hvisket ham lidt i ørerne - de samme som styrer ønskerne om brunstjagt, så de kan tjene nogle nemme penge der.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Ved du hvad jeg tror - jeg tror Esben Lund er blevet hvisket i ørerne af familie, venner og bekendte fra det vestjyske, ligesom han sikkert også blev i vindmøllesagen.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#10
Jeres politikere har for lidt at lave!
H
Hogmeister
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jeres politikere har for lidt at lave!
H



Heri tror jeg du har ret ...

Jeg sidder faktisk kun i højden i Danmark, når jeg jager med bue.

En sjælden gang i Sverige, men er mest til opsøgende riffeljagt med stok.

Men det har de fleste nok gættet [Wink]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Meget rigtigt Santo. 135m fra er en tåbelig gammel regl. Hved ikke hvorfor den er indført.

Citat:quote:

Originally posted by Santo

Skulle de evt. ændre noget, så skulle afstandskrav til naboskel fjernes, at man kan sidde højt og skyde på egen grund, det er bedre end at sidde og skyde i retning af naboerne.

Mvh

Santo



John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#13
Jeg kan sagtens se logik i afstands reglerne.
Hvis jeg planter en fin skov ud til skellet til svine bonde Jensen, hvis marker er flade højtydende hvedemarker, kunne jeg sagtens være ked af at hans jagt lejere havde mulighed for at sætte tårn op i skellet.
Hvis de vil have tårne er de med denuværende regler nød til at etablere en form for bevoksning 135 meter derfra og dermed bidrage med dækning og fødé til vildtet.
Argumentationen med sikkerhed holder ikke, hvis de ikke har kuglefang har de ikke riffeljagt. Hvis dere kuglefang er hos naboen og de kan se med 100% sikkerhed at der ikke kan ske skade kan de vel godt skyde.
Situationen er ikke tænkt den er oplevet.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by okj

Jeg kan sagtens se logik i afstands reglerne.
Hvis jeg planter en fin skov ud til skellet til svine bonde Jensen, hvis marker er flade højtydende hvedemarker, kunne jeg sagtens være ked af at hans jagt lejere havde mulighed for at sætte tårn op i skellet.Du vil også selv have mulighed for at sætte tårnet i skel.
Hvis de vil have tårne er de med denuværende regler nød til at etablere en form for bevoksning 135 meter derfra og dermed bidrage med dækning og fødé til vildtet.
Argumentationen med sikkerhed holder ikke, hvis de ikke har kuglefang har de ikke riffeljagt. Hvis dere kuglefang er hos naboen og de kan se med 100% sikkerhed at der ikke kan ske skade kan de vel godt skyde.Det kan de godt men du vil selv få en jagtdag ødelagt ved at de sidder nede i skel, eller har sat sig et sted på marken bag den bevoksning du har lavet.sidder i begge højt i samme skel så har begge en god dag ud af det.
Situationen er ikke tænkt den er oplevet.


Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Afstanden til skel på hochsitz er som at gå i kirke, man skal have troende naboer for at få det til at virke. Men jeg syntes der er et fremskridt at man nu selv kan bestemme om man skal have tag på hochsitzen. Derudover så er der altså mange som mangler den feature der gør at de ikke skæmmer landskabet. Placering, maling eller sløringssnet.
Svar
#16
Synes ikke nødvendigvis et tårn med tag skæmmer mere ende et uden det er vel et spørgsmål om placering og højde og hvis man beholder krav til dette og overholder dem[Wink]kan jeg ikke personligt se det store problem og afstand til nabo jagt tja tænker det værste der kunne ske var vel at sikkerheden blev bedre ...[Wink]..... nårh ja glemt helt måske naboen skød et stykke råvildt mere uha uha synes vi jæger ofte møder hinanden med mistillid og derfor laves der regler for alt måske tillid og dialog var bedre end alt for mange regler og kontrol ,selvfølgelig skal der være love og regler.Men.....
Svar
#17
Som jeg erindrer det( correct me if I'm wrong!) blev afstandskravene til hochsitze/stande formuleret efter ønske fra hedengangne SNS(NS), fordi man der var dødtrætte af hegnsskytter udenfor statsskovene.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by kka

Som jeg erindrer det( correct me if I'm wrong!) blev afstandskravene til hochsitze/stande formuleret efter ønske fra hedengangne SNS(NS), fordi man der var dødtrætte af hegnsskytter udenfor statsskovene.



Hegnskytterne sidder der da stadig og kigger udover deres flade mark og af og til falder der et skud der kunne have været afgivet mere forsvarligt fra et tårn eller stige. (hvor overblikket er meget bedre)

Men hvis (SNS)/ NS havde været en del at den lovgivning, så fortæller det en hel del om hvorfor danske jægere er så mistroiske overfor hinanden.[xx(]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#19
Skal vi ikke hjælpe med at få ændringsbekendtgørelsen igennem uden fuck-ups?
Her kan du læse om det og se om der er nogen af de høringsberettigede du har adgang til:

https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/59833

" kan være forsynet med en let skrånende, flad overdækning med et
udhæng på maksimalt 10 cm" er jo ikke særlig præcis?

Højden af siden blev jo ændret pga arbejdsmiljø for ansatte skytter ;-)

Mvh Sune
Svar
#20
Det er mere interessant, hvor mange cm taget må befinde sig over gulvarealet i platformen: Brystværnet må være højst 110cm; men loftshøjden er relevant. Jo lavere til loftet, jo mere glæde af de 10cm tagudhæng. Håber dog ikke, at loftshøjden bliver så lille, at jeg udsætter mine 188cm for discoprolapsrisiko, hver gang hochstanden skal entres......
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)