Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemer med RCBS Range Master 750 digital vægt
#1
Jeg har en RCBS Range Master 750 digital vægt som driller mig voldsomt. Problemet er at den ikke vil holde kalibreringen. Det vil sige når jeg kalibrere vægten og nulstiller inden brug så ligger den selv vægt til, det vil f.eks sige når den er nulstillet til at vise 0,0 grain så stiger den pludseligt til 0,2 og 0,3 grain osv. Her for et par dage siden steg den løbende helt op til + 0,6 grain uden krudt eller noget i skålen. Det er rimeligt forstyrrende når man skal kalibrere 4 til 5 gange inden vægten overgiver sig og holder op med at drille.
Er det noget nogle af jer kender til eller måske ved hvad problemet kan være.
Svar
#2
Tager du den frem fra skabet, kalibreret og lader.
Eller står den fast det samme sted?
Og holder du en konstant temperatur i rummet, eller ændrer du den når du skal være i rummet?

Mvh. Loft
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Tager du den frem fra skabet, kalibreret og lader.
Eller står den fast det samme sted?
Og holder du en konstant temperatur i rummet, eller ændrer du den når du skal være i rummet?

Mvh. Loft



Jeg tager den fra skabet og kalibrere inden jeg bruger. Vægten bliver brugt på et plant bord i et rum med konstant stue temperatur. Syntes altid den har drillet lidt lige siden jeg fik den og har prøvet at bruge den på flere underlag for at se om det var det. Men den har ikke altid været lige så slem som nu.
Svar
#4
Jeg tænder vægten en halv til en hel time før brug. Det skulle minimere faren for drift i kalibrering.

Mvh Pete
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Jeg tænder vægten en halv til en hel time før brug. Det skulle minimere faren for drift i kalibrering.

Mvh Pete


Det vil jeg da lige prøve om det virker på min. Er det noget du har oplevet at den kan svinge hvis du tager den i brug lige med det samme du har tænt den ?
Svar
#6
Ja, Senest diff på 0,3grs, men det var kun ved vejning af hylstre, så ikke noget "kriminelt". Men det er en del af min almindelige procedure, at tænde før brug til opvarming af load cell.

Min RCBS vægt er en del af 1500 combo-sættet, men princippet er det samme.

Mvh Pete
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Ja, Senest diff på 0,3grs, men det var kun ved vejning af hylstre, så ikke noget "kriminelt". Men det er en del af min almindelige procedure, at tænde før brug til opvarming af load cell.

Min RCBS vægt er en del af 1500 combo-sættet, men princippet er det samme.

Mvh Pete


Okay har lige sat vægten frem til forsøg :0)
Nu har jeg samtidig gået og tænkt lidt på det sæt du har med vægt og automatisk krudt dispencer hvordan fungere det med hensyn til præcision og hastighed på opfyldningen? det er jo et dyrt sæt men hvis det er pengene vær kunne det jo være man skulle overveje sådan et :0)
Svar
#8
Hej Beretta

Det løser ikke dit problem, men personligt har jeg mistet troen på de digitale vægte. Jeg bruger den gammeldags mekaniske bismeragtige krudtvægt som du sikkert kender. Det kan godt være at jeg ikke rammer den helt eksakte grainsvægt, men jeg er meget sikker på at vægten er den samme i hver patron. (Jeg vejer hver enkelt patrons krudtmængde af), det virker rigtigt godt og der er markant bedre træfsikkerhed, samling på skudgrupperne, end før.

Venlig hilsen

Jens
Svar
#9
Jeg har lige prøvet at kalibrere vægten efter den har stået tænt ca. 30 min og det ser ud til at have virket her ved første opstilling den hopper fint tilbage på 0,0 og stiger ikke hverken med eller uden vægt i skålen så nu må den lige prøves igen imorgen og se om det fortsætter sådan.
Svar
#10
[quote]Originally posted by Jenslp

Hej Beretta

Det løser ikke dit problem, men personligt har jeg mistet troen på de digitale vægte. Jeg bruger den gammeldags mekaniske bismeragtige krudtvægt som du sikkert kender. Det kan godt være at jeg ikke rammer den helt eksakte grainsvægt, men jeg er meget sikker på at vægten er den samme i hver patron. (Jeg vejer hver enkelt patrons krudtmængde af), det virker rigtigt godt og der er markant bedre træfsikkerhed, samling på skudgrupperne, end før.

Venlig hilsen

Jens
[/
Jeg har lige fået det til at virke fint hvis den lige står en 30 min tid. Har kun prøvet de "manuelle" vægte meget få gange syntes bare det er nemmere at side med den digitale vægt især hvis den virker :0) men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning :0)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Beretta1934

Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Ja, Senest diff på 0,3grs, men det var kun ved vejning af hylstre, så ikke noget "kriminelt". Men det er en del af min almindelige procedure, at tænde før brug til opvarming af load cell.

Min RCBS vægt er en del af 1500 combo-sættet, men princippet er det samme.

Mvh Pete


Okay har lige sat vægten frem til forsøg :0)
Nu har jeg samtidig gået og tænkt lidt på det sæt du har med vægt og automatisk krudt dispencer hvordan fungere det med hensyn til præcision og hastighed på opfyldningen? det er jo et dyrt sæt men hvis det er pengene vær kunne det jo være man skulle overveje sådan et :0)



Jeg oplever ikke problemer med Combosættet. Jeg tjekker hver 5 ladning på vippevægt (RCBS 5-0-5 tror jeg den hedder) for drift i kalibrering. Blandt de billigere alternativer ville jeg kun overveje Lyman. Hornady's krudt automat skulle være lidt.....svingende i kvaliteten.

Mvh Pete
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by pete1234
Hornady's krudt automat skulle være lidt.....svingende i kvaliteten.


Jeg har Hornady' og jeg er glad for den.
Jeg tænder den, kalibrerer den og lader den stå og varme op i minimum 30min og så oplever jeg hverken drift eller noget.
I starten kontrolvejede jeg på en vippe-vægt, men det er jeg holdt op med, da det endte som spild af tid, når jeg heller ikke vejer projektiler og hylstre.

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Svar
#13
Okay det lyder jo fornemt det kunne være man skulle kikke på sådan en det lyder dejligt nemt at arbejde med. Mange tak for jeres hjælp :0)
Svar
#14
hej
jeg har rcbs chargemaster 1500 combo og tænder den altid ca 20 min før jeg bruger den
så er det meget sjældent at der er drift på den
har haft min i næsten 8 år nu og kan slet ikke undvære den
fandt på nettet en måde at fjerne det bib den havde når den meldte ladning færdig og fik ændret hastigheden den føre krudtet ud på
det har ikke givet flere fejl kast [Smile]tilgængælde kaster den betydeligt hurtigere end standart

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)