Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forniklede hylstre.
#1
Jeg til at forberede mig til efterårets drivjagter og i den forbindelse har jeg en bunke forniklede hylstre. Det er kal. 375 h & h.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til alm. messinghylstre?

På forhånd tak

Jenslp
Svar
#2
Hej Jenslp.

Du lader dem på helt ordinær vis.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#3
Jeg har ladet masser af fornicklede hylstre til .357'eren. Dem har jeg også ladet på fuldstændigt normal vis,uden problemer [Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Ok tak, på forsiden af Normas hjemmeside for genladning skorter det ikke med advarsler, de mener åbenbart der en forskel.
Svar
#5
jeg har hørt at krom kan springe af og ødelægge dit diesæt, men jeg har ladet mange uden der er sket noget.

grunden til jeg tænke det var smart, var st det er lettere at kende og finde sine hylstre, men de revnede desværre i halsen allerede efter 2. genladning

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#6
Ok, ok de skal smøres som almindelige hylstre?
Svar
#7
Krom er ikke fornikling, bare lidt info...
Svar
#8
De er blanke. Mere ved jeg ikke.
Svar
#9
Har ladet en del blanke 300 win hylstre. De fik samme behandling som alle andre.

Den eneste forskel jeg observerede, var når jeg repeterede. Synes de gik med mindre modstand end alm. hylstre

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Forniklede hylstre har den ulempe, at de ikke kan flekse under tryk pa samme vis som rene messing hylstre. Herved varmehardes de hurtigere under afskydning, og selve messinget bliver skort og starter revner. Dette mest fordi nikel er meget hardere end messing.

Grunden til nikel hylstre kom pa markedet, var mest pga. de ser panere ud og holder en blank overflade langere. Specielt da politiet i fortiden havde dem i laderbalter, som gjorde almindeligt messing gront og iret i overfladen. Og skal man tro pa diverse firmaer, skulle de ogsa fode bedre i diverse vaben mekanismer.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#11
forniklede hylstre har i langt over 100 år været brugt til storvildt ammo .. de holder sig pæne og rene for ir i meget længere tid nede i aaafrikaa .. [8D]

Jeg har genopladet forniklede Norma 375H&H hylstre mange gange, og har ikke oplevet nogen forsJeg har også en dynge forniklede Starline .357 hylstre der har været genladet mange gange .. dem bruger jeg ellers kun til de hårdeste .357 mag ladninger (Så kan jeg nemt kende dem, og kommer ikke af vanvare til at tage en æske med på terræn-skydning -- Det irriterer naboskytterne noget hvis de skal lægge øre til dem... [Big Grin][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
De er nu ladet og resultatet ser ok ud. Det må så vise sig senere på skydebanen.
Svar
#13
Uanset om jeg anvender messing/nikel, i diverse kalibre, spray'er jeg Hornady One Shot lube pa hylstrene. De har kun ca. 1/3 del friktionsmodstand i seizer dien, som gor livet nemmere for din arm/skulder samt selve dien.
Hvis det er "blode" eller lette ladninger til steel challenge, affedter jeg dem ikke, men alle riffel og match ladninger bliver tumblet i ca.10 min, saledes overfladen er tor. Saledes er der heller ikke falsk og uonsket "thrust" pa bolten/bundstykket.
Jeg forsoger og holde mine dies rene, og anvender kun carbide dies til alt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)