Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorolie til Toyota landcruiser
#1
Er der en af de ærede medlemmer, der har forstand på motorolie.

Har fået tilbudt 60 liter motorolie til en rimelig pris.

Det drejer sig om Lazerway G 5w - 30.

Er det en ok olie til min bil som er en Toyota Landcruiser 2007 3,0 L 173 HK.

Mvh

Jenslp
Svar
#2
Det burde det, men vær opmæeksom paa det er syntetisk olie.
H
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det burde det, men vær opmæeksom paa det er syntetisk olie.
H



Hvad tænker du på H?

Er syntetisk ikke ok til Toyotaen?
Svar
#4
Jeg kører på fuldsyntetisk motorolie fra Biltema i min Landknuser 3.0 fra 2006, så hvis den overholder klassificeringen, ja, så køber du bare den.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Tror jeg slår til. Tak for hjælpen....
Svar
#6
60 liter= 10 skift x 15-20.000 kilometer.
Det rækker da til et stykke tid for dig [8D]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
CP..........fuldstændig korrekt :-)

Men, vil gerne ned på mellem 8 - 10.000 mellem skiftene.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

CP..........fuldstændig korrekt :-)

Men, vil gerne ned på mellem 8 - 10.000 mellem skiftene.


Hvorfor ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Bedre for motoren Claus, min mangeårige mekaniker er knivskarp i spyttet. "Med de nye højtydende dieselmotore, skifter vi olie for sjældent". Nu kan man ikke kalde min dieselhakker, for specielt højtydende, men min er næsten ti år og jeg tror på at jo ældre og jo flere km den har gået, jo oftere skal der skiftes olie. Jeg gør i hvert fald.

Sidst jeg var oppe ved ham, holdte der en fin Audi a6 allroad 3.0 hvor motoren var stået af, han gav for sjælden olieskift grunden.
Svar
#10
Den tror jeg ikke på, smøreegenskaber i moderne olie kan stort set ikke slides op, hvis det kun var selve olien man skulle tænke på, kunne du køre 100.000 mellem hvert skift.
Hvorfor får netop nye og højtydende biler længere og længere intervaller mellem olieskift, i dag har mange mærker 40.000 mellem hvert skift og det er fabriks opgivet ?
Vigtigere, MEGET vigtigere er det han han kender præcis det " issue" der er med din model motor.
Den SKAL have skiftet dyse pakninger, ellers danner den koks
Han SKAL vide hvad han skal kigge efter ved olieskift, Et lille spejl op og kigge efter koks på en si i sumpen. Hvis ikke han VED nøjagtigt hvordan, kan du skifte olie for hver 1000 kilometer, den brænder af alligevel
Lige til orientering koster et motorhavari i den model omkring 60.000-100.000 kr,-
Lige præcis den model tør jeg ikke andet end køre til Toyota og få lavet service
Der har været store problemer/ MANGE motor haverier med den model, indtil Toyota fandt ud hvad der var galt.

PS. Har selv samme model

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Nu er jeg jo en simpel degn uden kendskab til olie og motorer, men hvorfor er olie sort når jeg skifter den og ikke samme farve som da jeg fylde den på og det efter bare 10.000 km?

Jeg tror på det er godt at skifte olie tit.

Det er min anden landcruiser. Min første kørte 575.000, jeg kørte de 380.000 før jeg solgte den. Jeg har aldrig haft problemer med motoren og jeg skiftede olie tit. Købte 200 liter til 2000 kr. Der var til en del olieskift.
Svar
#12
Jeg har blot hørt at man bør ikke skifte frem og tilbage mellem syntetisk og alm. olie
Derudover skifter jeg konsekvent olie i min bil hver 5000km, uanset hvad.
H
Hogmeister
Svar
#13
Ok tak.
Svar
#14
Jeg har nedskrevet interval på min 1.6HDI fra 20 til 15000.

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#15
Olien bliver sort af partikler fra forbrændingen. Gasdrevne motorer snyder tit fordi olien ser ny ud. Intervaller har ingen betydning, blot de ikke overskrides. Derimod koldstarter og gennemvarm motor betyder alt. Hvis ofte små og korte kolde ture så kortere interval mellem skift
Svar
#16
Jeg plejer at skifte olie hver ca 50.000 - 80.000km. eller hvis det tyder på at oliepinden er blevet for kort.
Men på den anden side, så holder de motorer jeg har haft også kun til hele bilen er rustet væk. Typisk efter 12år og over 450.000km.
Så det er nok heller ikke relevant.
Nu er det så også kun billige skodbiler som brugte Hiacer og Kia carnival jeg har brugt de sidste 20 år


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#17
Men din gaffeltruck med det dårlige batteri passer du vel helt anderledes, ik? :-)

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#18
Enig med Claus . Er ikke stolt af det men når han har ret skal han også have det . I moderne biler med moderne olie er der ting der er meget vigtigere end olie skift .

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#19
Så som hvad ??
H
Hogmeister
Svar
#20
hej CP

hvad med Higlux 3.0 årgang 2010 ? har de samme problem som man skal reagere på i tide?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)