Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meopta R2 1,7-10x42 - erfaringer søges
#1
Jeg har kigget lidt på denne kikkert - til brug på min riffel som all round til primært punch og anstand samt lidt drivjagt. Er der nogen der har erfaringer med denne som de vil dele?
Svar
#2
Har selv Meopta og synes det er en solid kikkert med virkelig go optik. Den du nævner synes jeg ville kunne dække dine jagt ønsker
Svar
#3
Har kun kigget igennem en 1,7-10x42 i en butik og den ser umiddelbart fin ud. Det lader til at de har fået godt styr på lysprikken i den. R1'eren havde, efter min mening, en alt for skarp lysprik på laveste niveau og døjede med genskin når lysstyrken blev skruet op.
Såfremt jeg skal udskifte kikkerten på min 9,3x62, kommer der en 1,7-10x42 R2 på den.

Har i år købt en 2,5-15x50 R2 til min 6,5x55, og den er jeg ganske tilfreds med!
Meopta virker til at være et ganske fornuftigt produkt til prisen.
Svar
#4
Meopta byder på 30 års garanti på R2 serien !

Jeg har haft brug for at få repareret min R2 2.5-15 og fik i den smmenhæng skiftet fra sigte 4C til 4K, da drivjagt også var sekundært for mig. God service er min erfaring.

Selve produktet, altså glas, tracking, elektronik, funktionalitet og ergonomi, er over middel i min bog.

En R2 1.7-10 med 4K trådkors vil være et godt bud til dit behov, tror jeg [Smile]

PS. Min erfaring er baseret på den store model.

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)