Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Diarange afstandsmåler/kikkert
#1
Zeiss Victory Diarange M 3–12x56 T* Laser Range-Finding Riflescope is accurate out to 999 yards.
[Image: np2.jpg]
Ask any guide: most hunters are lousy judges of distance. That’s one reason sales of laser range finders are so strong. But often hunters simply don’t have the time to put down their binoculars, pick up a range finder and then acquire the target in their riflescope. Zeiss seeks to make things a whole lot simpler through its new Victory Diarange M 3-12x56 T* Laser Range-Finding Riflescope. The range finder takes only half a second to establish distance and the eye never leaves the ocular lens. It’s accurate out to 999 yards and has been designed for simple, fast and accurate operation, even in low-light situations. The scope uses a rail-mounting system and offers four different illuminated reticles. Available in August 2006. SRP: $4,350. Booth #5429. (800-441-3005; zeiss.com/sports)

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Så skal den bare lige kobles på en ballistisk computer, med automatisk justering af kikkerten....

Og så lige en kraftig gyro, så de rystende hænder ikke påvirker riflen, så ender det med at selv Bedstemor And kan ramme på 999 meter. [:p]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Så er der mere om
Diarange

Sådan virker den

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
JA man kan jo også få en kikkert der kan tage billeder. hvornår kommer der en kikkert med afstansmåler og digital camera[:p] det ænder jo med kikkerten vejer mere en riflen[xx(]
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Ny Diarange
The Victory Diarange 2.5-10x50 T*
Se data her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Det er et super koncept Zeiss har der, men problemet er bare at riflen hele tiden vælter imod venstre hvis man ikke holder ordentlig fat i den.
Den klæder heller ikke en riffel.

Men afstandsmåleren er bare i særklasse, hvor man med f.eks. en Leica Geovid sommetider får --- , ja da virker diarangen hver gang.

Så kan man leve med at kikkerten giver ens riffel en skæv vægtfordeling, ja så er det en super kikkert.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)