Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny ladebog
#1
Jeg skal have en ny genladningsbog men hvilken, det er hovedsagelig til standart kaliber og det er standart ting jeg oftest mangler svar på, hvilket sprog det er på er ikke så vigtig.
Svar
#2
Norma's og vitavov's dækker det meste...

og de 2 krudttyper supplerer hinanden godt...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
man kan jo ikke kun eje en ladebog

men hornady`s er en af de gode

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Flanz

Jeg skal have en ny genladningsbog men hvilken, det er hovedsagelig til standardkaliber og det er standard ting jeg oftest mangler svar på, hvilket sprog det er på er ikke så vigtig.

Så køb Vihtavuoris på originalsproget [Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Spøg til side, skal du have kun én, så køb Normas. Der er mange gode opskrifter og der er som regel mere pep i deres krudt og ladninger, end der er i finnernes ...

I Normas er der også rigtig gode forklaringer på mange af de ting der ligger til grund for processerne.

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Citat:quote:

Spøg til side, skal du have kun én, så køb Normas. Der er mange gode opskrifter og der er som regel mere pep i deres krudt og ladninger, end der er i finnernes ...

I Normas er der også rigtig gode forklaringer på mange af de ting der ligger til grund for processerne.



Hvis det er peppede ladninger man er ude efter, så må den norske ladebog være sagen [Wink]. Der kan det være en særdeles god ide at nærme sig maxladningerne med forsigtighed (som man vel egentlig altid bør).

Men ellers enig med Clax i, at Norma's version er et godt bud.

mvh.
Steen
Svar
#6
Hvad heder den norske lade bog og hvad krudt bliver brugt.
Svar
#7
Norsk Ladebok No. 5 .... men den når ikke bøger fra Norma, Hornady, Lapua etc. til sokkeholderne.

Og så koster den ca. det dobbelte af de andre.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Jeg har skrevet det før, men må stadig advare:

Den store norske er fra dengang hvor NORMAS krudt ikke var så "energisk", som det er tilfældet nu ...

De ændrede deres fremstillingsproces, jeg mener det var noget med tørringen, så det nu er farligt at anvende de gamle ladninger.

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Hej den letteste og billigste er at gå nettet og dowmloade hele
lapua bogen. Lapua.com

Den har i forhold til den gamle jeg købte fået hidset nogen af ladningerne lidt op måske i konkurrence med Norma jeg ved det ikke.

Norske har kun er fordel der er flere fabrikater i krudt og kugler og
ikke nogen "not inventet here " filosofi.

Hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
hvor mange forskellige krudtladninger er der egentlig i Normas ladebog per kugle? Fordelen ved fx Barnes reloading manual nr 3 er, at der er omtrent ti ladninger til hver kugle. Man kan nok ikke skaffe alle krudttyperne herhjemme, men det er meget sjovt at se og de skandinaviske krudttyper ligger sjældent i den hurtige ende...
Dog er barnes svag i sin beskrivelse af genladningens ædle kunst.

Har dog hørt, at Noslers ladebog skulle være konservativ..., ved ikke rigtigt med den nyeste speer.

Klaus
Svar
#11
hvor mange forskellige krudtladninger er der egentlig i Normas ladebog per kugle?

2-3 er snittet og kun Normakrudt

De avanceredekugler af andet fabrikat er kun medtaget hvis de er fra en Norma samarbejdspartner.

Hornady har ikke andet egne kugler, men en helt masse forskelligt krudt og forsigtige ladninger.(ladningerne gælder for alle kugler i samme vægtklasse uden skelen til form og bæreflade)

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)