Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grønland
#21
OK, så langt så godt - har modtaget udførelsestilladelse fra Justitsministeriet på den riffel jeg har med.

Hvordan med ammunition. Air Greenland siger jeg kan tage op til fem kg med - men skal der laves papir på det, ude over dem som flyselskabet skal bruge?
Svar
#22
Samme som for våben.

Eksporttilladelse for Danmark, Importtilladelse, for Grønland.

Hvis du beder om en Ujournaliseret Importtilladelse, så bliver de en lille smule gladere, i Grønland. (Så behøver de nemlig ikke arkivere den)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#23
Jammen nogle gange kan man jo være heldig.
Fandt en T3 i 243 til en rigtig fin pris, og da forhandler jo så kunne sende den til grønland - kunne de vel sende min ammunition med :-). Så nu er forsendelse af ammunition, og køb at let riffel til lange ture på plads.

Men så dukker et nyt problem op. Har ikke haft en 243 før, og kan se prisen på amm ikke er helt billig. Kan det svare sig at få sendt lidt med op, eller kan jeg få det til samme prise deroppe? tror det ligger omkring 8kr stykket for S&B.
Jeg har valgt ikke at genlade mens jeg er i GL.
Svar
#24
Hvis du kan nøjes med S&B tror jeg det er billigst at købe det i Grønland. Skal du have kvalitetsammunition, så køb det i DK og få det sendt med op, du sparer jo momsen når det udføres til Grønland.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Jeg mener at Ammo fra S&B, Norma og Hornady har yderst fornuftige priser, i Grønland.

Jeg ved ikke hvad .243 koster, men kr. 5-10 pr patron er nok prisen, på Boller i Selleri.

vedr. køb af Ammo. Du skal forvente at riffel og Ammo ikke kan sendes, i samme pakke, med RAL, så det betyder dobbelt fragt. (dvs. ca. 600 i stedet for 300)
Men hvem ved. SPØRG RAL i Ålborg, for at få det rigtige svar.

bemærk vedr. optik til brug i Grønland.
Vi har ikke dårligt lys, i jagtsæsonen, så en standard medium kvali kikkert i 3-9x40 er rigeligt, til de fleste.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#26
Den ekstra pris med RAL er ok, så kan jeg også sende mere end de fem kg jeg kan have med i flyet.
Jeg finder noget 243 deroppe, det er begrænset hvor meget jeg skal bruge, da jeg træner mest med min 308.

Har forøvrigt fundet ud af at jeg kan nøjes med en midlertidig udførelse på våben, den gælder op til 24 måneder, og da min våben stadig er registret på en DK adresse kan jeg således beholde min danske tilladelse.

Sad og kiggede kikkert, tror faktisk jeg vil prøve noget nyt - en billig japaner, Nikon Prostaff 7 2,5-10x42. Men overvejer stadig.
Svar
#27
Var lige i de 2 store heroppe.

S&B 243 ligger på ca. kr. 130/20
Hornady og Sako ligger på 250-300/20

Sako kan findes på bud, i den ene butik, noget billigere.
Men de har haft en kunde, der havde problemer med den ammo.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#28
Prostaff 7, har jeg set til bedre end USA priser, hos Jagtmarked.dk

For momsfri handel skal man dog sende ham en Mail.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
Super, det er billiger end herhjemme for 243.
Det var netop ved Jagtmarked jeg så den kikkert billigt til salg. Til den pris er den værd at forsøge.

Takker ærbødigt for hjælpen, og så vil jeg begynde at pakke de sidste tasker.
Svar
#30
Lad nu være med at have så travlt at du ikke læser hvad JrexA skriver: Du skal få det du bestiller sendt til din kommende adresse i Nuuk, og så aftale med butikken at prisen bliver uden moms. Så bliver det endnu billigere.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Jo det er jeg med på - det var også planen.
Svar
#32
Jagtmarked styres af Bigfoot, her fra forummet

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#33
Du har ikke PM aktiv, her på forummet

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#34
Hm, har da virket før...
Svar
#35
den var slået fra, den skulle være slået til igen nu.
Svar
#36
Jeg fandt dig på Fjæsbogen, og du er nu medlem af den Grønlandske "Køb Salg jagt og Fiskeri"

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#37
Takker :-)
Svar
#38
FrederikF - husk vi forventer jævnlige beretninger fra dig, når du er kommet til Grønland..-)

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#39
Hejsan,

Jeg følger lige med i Grønlandssnakken...
Ved I måske om man inden for rigsfællesskabet kan erhverve et "rigtigt dansk" jagttegn i Nuuk som kan hjembringes til DK og være et varigt gyldigt jagttegn.?????
Jeg spørger idet jeg har en niece som er jagttegnsaspirant boende i Nuuk i en periode.

Hilsen

H-2016
Svar
#40
Beklager, men dette er ikke længere muligt.
Man kan ikke engang, med et Grønlands jagttegn undgå riffelprøve, til sit Danske jagttegn.

Man kan dog undvære riffelprøve, som gæstejæger, på et Grønlandsk Jagtbevis.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)