Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagt
#21
Sidst jeg var på drivjagt i Polen, repeterede Jeg så hurtigt at to hylstre fra min 300 wm, brændte sig fast på kinden af en polsk guide der stod lidt tæt på......

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Jeg kender jo ikke skytten som skyder og rammer 4 gange med sin Sako og 5 gange med en tysk vidunderbøsse, men måske er han i familie med Baron von Munchausen?
Som enligt eget udsagn kan ride på kanonkugler og skifte retning i luften, eller er det mig der er blevet for gammel og langsom for den klarer jeg ikke!
Men jeg er da blevet nysgerrig på hvor mange af jer derude som klare 4 skud i træfzonen på en løbende hjort?



Jeg kan ikke (det er ikke overraskende, jeg er en ganske ordinær elg-skytte) og jeg har heller aldrig set nogen der kan! I den forbindelse skal jeg måske nævne at jeg i de sidste 10-12 år med jævne mellemrum har passet elgen på Selinevej, ligesom jeg flere gang har været tilskuer, når der er blevet afholdt mesterskaber (jeg har altså set hundredevis af mennesker skyde diciplinen og jeg har set nogle af de rigtig skrappe danske skytter).

Jeg kan, med salonriffel, ramme grisen 3 gange på et gennemløb - vel og mærke, når jeg sender grisen langsomt frem! Ind i mellem sidder alle 3 i træfområdet [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#23
Tak Anders...And the truth shall set you free, ærlighed er en dejlig ting, og personligt har jeg heller ikke set nogen skyde og træffe 4 gange.
Svar
#24
Jeg tænker stadig Jan kan :-) han brugte ikke pegefingeren til aftrækkeren men ringfingeren
han er et talent under en træning skød han 98/100 alm. Og bagefter 95/10 med dobbeltskud
Hans Sako var i kal 222R noget match vixen agtig

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#25
Jeg har en enkelt gang været så heldig at sætte fire skud inden for det pointgivende felt på hjorten i et gennemløb med min r93'er 30-06
Det kan altså godt lade sig gøre MED FIRE SKUD [8D][8D]

Det lykkedes kun at gøre det en enkelt gang den dag, altså at ramme med alle skud. At rykke fire skud af på en enkelt gennemløb er ikke noget problem med Blaseren.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#26
Undskyld er et skud ikke nok hvis ikke så skulle i studere dyres anatomi inden man skyder og nej jeg plejer ikke at have problemer på hjortebanen. find en riffel der passer til dig derefter lær at brug den, kan man bruge sit bundstykke så kan man nemt skyde mange skud på et overløb på hjortebanen og er riflen for lang så kan man ikke repetere hurtigt for så mister du magten i bundstykket og hvis der er nødvendig med mange skud så. [Smile]
http://cengizdamar.blogcu.com/kalasnikof...i/11064620 [:o)]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#27
Nej det kan du selvfølgelig have ret i @Rasmussen
Vi burde alle gå rundt med enkeltskuds rifler, fordi der burde jo ikke være behov for mere. [:0][B)]
Beklager min lidt svedne måde at svare på, men det ender altid i sådanne lidt lade kommentarer når debatten roder op i det at kunne repetere hurtigt.
Vi træner alt muligt som vi ALDRIG får brug for i jagtmæssig øjemed, hvorfor så brokke over netop denne her disciplin. I det her tilfælde vil jeg endda vove den påstand, at hurtig repeterende skytter, der har trænet ordentligt, har væsentligt mere success på drivjagterne.

Tilbage til det som trådstarteren oprindeligt spurgte ind til

Jeg ville ønske jeg kunne anbefale min egen heckler & koch slb 2000 men jeg har desværre oplevet et par uheldige episoder med funkfejl i patronfødningen, som jeg bare overhovedet ikke kan gennemskue.
Den har ry for at være umådeligt funktionsdygtig, men min model har altså et problem. Forhåbentlig en bagatel, men det må blive i en anden tråd for sig selv.

Sauer leverer generelt varen, men også med deres 303'er har jeg ved selvsyn set to forskellige rifle hvor den ikke kunne anslå patronerne.

Browning bar virker til at være et fornuftigt bud, den blev jeg selv anbefalet af formænd herinde. Jeg blev for nærig og valgte den noget billigere H&K og nu bøvler jeg
Hvis du er til det futuristiske kan benelli Argo anbefales, jeg har ikke selv skudt med den, men jeg er ikke stødt på særligt negative anbefalinger i forbindelse med min research inden jeg selv købte.
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Jeg har en enkelt gang været så heldig at sætte fire skud inden for det pointgivende felt på hjorten i et gennemløb med min r93'er 30-06
Det kan altså godt lade sig gøre MED FIRE SKUD [8D][8D]

Det lykkedes kun at gøre det en enkelt gang den dag, altså at ramme med alle skud. At rykke fire skud af på en enkelt gennemløb er ikke noget problem med Blaseren.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Hej Klokker.

Når du skriver "hjorten", er det så den gamle af Dansk Jagtforenings, som vist stadig er meget aktiv på de baner hvor afstanden kun er 100. meter.
Grunden til at jeg spørger er, om du synes at træffeområdet er placeret anatomisk korrekt, og om træffeområdets størrelse passer med hjerte- lunge regionen på dansk kronvildt?

Venlig hilsen

JCK
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by JCK

Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Jeg har en enkelt gang været så heldig at sætte fire skud inden for det pointgivende felt på hjorten i et gennemløb med min r93'er 30-06
Det kan altså godt lade sig gøre MED FIRE SKUD [8D][8D]

Det lykkedes kun at gøre det en enkelt gang den dag, altså at ramme med alle skud. At rykke fire skud af på en enkelt gennemløb er ikke noget problem med Blaseren.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Hej Klokker.

Når du skriver "hjorten", er det så den gamle af Dansk Jagtforenings, som vist stadig er meget aktiv på de baner hvor afstanden kun er 100. meter.
Grunden til at jeg spørger er, om du synes at træffeområdet er placeret anatomisk korrekt, og om træffeområdets størrelse passer med hjerte- lunge regionen på dansk kronvildt?

Venlig hilsen

JCK



Se det er et godt spørgsmål JCK
På den omtalte "hjort"er der elektronisk markering og en klassisk rund pointskive.
Det passer meget godt i forhold til hvorledes jeg personligt ville forsøge at træffe dyret in real life.(4-10 point)
Jeg går ikke voldsomt meget op i antallet af point når jeg skyder på bevægelige mål. Jeg tilstræber en så tæt samling som muligt og så skider jeg lidt på hvor mange point jeg får. I det her tilfælde vil jeg dog lige pointere at 10'eren på den omtalte "hjort" sidder lige i maskinen på hjorten, men et-to-tre point bagest på hjorten vil give ubehagelige anskydninger in real life.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#30
http://www.browning.eu/products/RIFLES/S...%20%20%20/

Den gode Steen Andersen fra Hunters Magazine fortæller at denne her kan erhverves i dk for Ca 12000 kroner.(Det er selvfølgelig den absolut billigste udgave i standartkalibre)Det er sgu billigt for en helt ny motorbøsse.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)