Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer STR 200 kal. 223
#1
Er der nogen formænd som har ovenstående konfiguration? Jeg kan ikke finde ud af hvor man kan købe bundstykke, magasin og løb.

Kan man købe et S&L løb der passer på og måske finde et brugt bundstykke fra en Sauer 202 eller har I andre gode forslag til hvordan man konverterer sin STR om til 223?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Skyttebutikken har tidligere haft mindst 1 sæt...
Svar
#3
Hej Boryx.

Jeg har sådan et sæt, men jeg mangler et magasin til 200 STR system så hvis du finder ud af hvor det kan købes vil jeg gerne have et med.
Pt. sidder løbet på et på et almindelig 202 system og det fungerer godt.
Det med Skyttebutikken tror jeg ikke på, jeg har kontaktet dem ang. magasin til 200 STR system uden held.
Jeg tror at du skal kigge syd for grænsen hvis du vil skaffe det som du søger, jeg selv har ikke orket at købe et magasin fra Tyskland pga. alt det papir arbejde frem og tilbage.
Lad os høre hvad du finder ud af[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#4
Hej Nemo

Hvor har du fået dit fra - er det et bundstykke til en Sauer STR som er specifikt til 223 eller har du fået noget fremstillet?
Hvilken stigning har din pibe?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Hej Boryx

Jeg har ind i mellem set sådan et sæt på egun.de

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by h.s.jensen

Hej Boryx

Jeg har ind i mellem set sådan et sæt på egun.de

Hilsen H.S.Jensen



Ja det har jeg godt hørt også - men der er ingen pt. og det er først nu jagt har fået behovet :-)
Men tror jeg vil holde øje der fremadrettet - hvis I skulle se et sæt til salg hører jeg gerne fra jer.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Af ren og skær nysgerrighed -hvad skal du bruge sådan en kanon til[?][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Til mængdetræning. Har et vekselsæt i .22lr. men synes det er begrænset lidt til 50 meter.
Tænkte at 223 vil være god og billigere til træning end 6.5x55eren og tilmed med samme skæfte, kikkert, rem, aftræk etc.
Og hvem ved måske endda til Feltskydning også - selvfølgelig med fokus på sidevinden. Men der ikke ret mange skydninger hvor det reelt er et problem.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Spændende tråd, jeg er selv ret glad for min STR. Men bare af interesse: er det så meget billigere at skyde med .223 end med 6,5x55 ? Jeg mener, jeg har gennem årene skudt nogle kasser med 500 stk Golden Target op, så jeg har hylstrene "gratis". Købte så en kasse med 1.000 stk. træningsprojektiler, så jeg vil tro udgiften pr. patron i 6,5x55 kan holdes under 4 kr. for mit vedkommende (har dog ikke regnet efter). Hvad kan man have ammunition i 223 til pr. patron?

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Har hørt om AMA/IMI til ca. 2kr/stk. Så skyder man 1.000 vis af skud om året, så er der en forskel op til bare 4kr/stk + man skal ikke lade selv.

Jeg har altid haft ret dårlige grupper med AMA, men har fået fingre i nogle IMI og prøvet dem i min tunede Sig, der er blevet kortet lidt og har fået ny krone. Den skød 7 skud i en ca. 20mm gruppe og to AMA som var bladet i magasinet sad ca. 4cm højere kun 12mm fra hinanden, så det er ikke hul i hul, men helt på højde med al anden træningsammo i 223 jeg har kunnet opstøve.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Hej Nemo

Hvor har du fået dit fra - er det et bundstykke til en Sauer STR som er specifikt til 223 eller har du fået noget fremstillet?
Hvilken stigning har din pibe?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"


Hej Boryx
Jeg har købt sættet fra en formand herinde. Bundstykke er org. til en Sauer 200 STR. og til cal .223 med kun 3 låseknaster.
Stigningen på løbet er efter hvad jeg selv kan måle 1:9,5

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#12
Det er primært prisforskellen på fabriksammunition som inspirerer mig, samt at slippe for at lade 1000-1500 træningsskud om året.
Men den nedsatte rekyl tiltaler mig også.

Lige nu arbejder jeg med tre muligheder:

1. Vente til der kommer et sæt til salg på Egun (hvis det nogensinde sker)

2. Købe et vekselsæt til en Sauer 205 inkl. bundstykke - her mangler jeg så magasinet da det ikke passer over.

3. Få min bøssemager til at lave en pibe (så kan jeg få den stigning jeg helst vil have) og så få ham til at ændre et 6.5x55 bundstykke så det passer til .223 - men igen er det magasinet der giver de største udfordringer.... Og jeg kan ikke umiddelbart finde .223 magasiner til en STR

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Hej, hvor handler du IMI henne, Chrstn Olsen?
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Men bare af interesse: er det så meget billigere at skyde med .223 end med 6,5x55? ... så jeg vil tro udgiften pr. patron i 6,5x55 kan holdes under 4 kr. for mit vedkommende (har dog ikke regnet efter). Hvad kan man have ammunition i 223 til pr. patron?



Jeg vil gerne høre hvordan du kommer derned i 6,5x55. GT projektilerne har jeg ikke set billigere end 2,8 kr. Fænghætte koster vel mindst 25 ører nu om dage. Det giver 95 ører til krudt, som med 44 gr ladning, så ikke må koste mere end 200 kr pr 500 g. Det er kun Lovex der er næsten dernede. Hvilke projektiler bruger du?

Jeg ledte længe efter en løsning på ovenstående 'problem'. Så købte jeg en .223 for at komme til at skyde noget mere for færre penge (jaja, der går længe før det er hevet hjem, men fakta kan jo også ødelægge enhver god tråd).

.223 projektiler kan fås til 1,29 kr stk, og der er godt den halve ladning krudt i.
Svar
#15
gænghætter ligger efterhånden nærmere 50 ører end 25 ører [Sad]

--
FKF

ANNA
Svar
#16
Hvad med hornady hpbt 140 grains. De kan købes til 1,65kr på egun?

Fadens det er dyrt at genlade
Svar
#17
Jeg købte Lapua ScenarL til 2,70 kr stk. Kan godt tænkes jeg ryger over 4 kr. alt i alt selvom jeg sætter hylster til gratis. Jeg vil i grunden hellere leve i uvidenhed end regne efter [:X].

Nå, der er andre grunde til, at jeg bliver ved kaliber 6,5 Awesome. Jeg kan snuppe riflen direkte ud af skabet og gå på jagt, og jeg får en ballistik tæt på den en 300 Win Mag præsterer uden den rekyl og krudtmængde det kaliber brænder af. Det er JGS (Jenne Gue Sager).

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by FKF

gænghætter ligger efterhånden nærmere 50 ører end 25 ører [Sad]

--
FKF

ANNA



Sidst jeg købte hætter, kom jeg af med 80 øre pr stk. - RWS

mvh
mvh
Svar
#19
Hvad f#%nden. Er de begyndt at lave dem af guld?

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg vil i grunden hellere leve i uvidenhed end regne efter [:X].

Nå, der er andre grunde til, at jeg bliver ved kaliber 6,5 Awesome.


Æv, jeg troede lige jeg kunne få en billigere opskrift. Man bliver ikke gladere af at regne efter. Min 6,5 bliver heller ikke skiftet ud. Ok, nummer 2, som jeg ikke bruger bliver nok, men jeg vil ikke af med kaliberet.

Hornadys 140 gr HPBT skød forbasket godt i min 6,5. Måske man skulle skaffe en bunke af dem.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)