Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilladelse til genopladning
#1
Da mit hus i Danmark var udlejet, havde jeg mine papirer pakket ned og havde derfor overset, at min genladningstilladelse var udloebet. Da jeg skulle bruge den i forbindelse med indkoeb af lidt mere krudt fandt jeg tilladelsen frem i forbindelse med den netop overstaaede juleferie og maatte konstatere at den rent faktisk var udloebet. Jeg ringede til ACO og ansoegte natuligvis om en forlaengelse med det samme og havde det ikke vaeret for den nye postetat der huserer i Danmark for tiden, havde jeg vel ogsaa haft den efter ca. 3 dage. Det er der jo al mulig grund til at vaere tilfreds med - godt gaaet af ACO. Nu tog det paa grund af Post Nord lidt laengere, men det lever vi jo nok ogsaa med. Det der i midlertid undrer, er at den nye tilladelse ikke laengere gaelder i 5 aar, men kun i 2 og jeg maa heller ikke opbevare mere end 2 kg krudt. Er det virkelig de gaengse regler nu til dags eller har de strammet den ekstra / for meget denne gang?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
2 år - [?] den er ny for mig.

2 kg - nogle år siden der blev sat ned fra 3 til 2 kg.

mvh
mvh
Svar
#3
UHA da!
H
Hogmeister
Svar
#4
Den har fødselsdag hvert femte år. Så mon ikke den har været udløbet i 3 år ?

Og det er jo lige meget når den er gratis.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Jeg fik min første tilladelse i aug. 16 og den gælder til 21..
Så 5 år og 2 kg krudt..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Jeps, den skal gælde i 5 år. Det må være en fejl at de har skrevet 2 år. Prøv at ringe til dem, så retter de det.

De 2 kg krudt i stedet for 3 var "prisen" for at kravet om 5 meter til naboskel forsvandt og at vi også fik lov at have krudtet i beboelsesrum i stedet for i udhus. Med de gamle regler var det i praksis kun folk med eget hus der kunne få genladningstilladelse, nu kan man også selvom man bor i lejlighed. Så det var i grunden OK, synes jeg.

Nu hvor det er nogle år siden, og der ikke er sket nogen ulykker blandt hjemmeladere, arbejder DJ på at få mængderne af krudt og fænghætter hævet igen. Jeg synes argumentet er godt, jeg tror ikke der er sket et eneste uheld eller brand som følge af hjemmeladning, så jeg håber vi får lov at have lidt mere i skabet snart.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)