Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#2
God ide !
Selvfolgeligt skal Danmark ikke have "amerikanske tilstande"...som jo nasten er en trussel eller et bandeord nu om dage. Dette er jo enblandet landhandel pa vores kanter.
Social uretfardighed, utryghed, en pengestyrret politimagt og lovgivning, darlige uddannelses vilkar samt sygehusvasen osv. osv. Til gengald er der aldrig en "kedelig" dag i USA.
er
Det kan vare hardt som tidligere hovedpude dansker at klare sig her. Hvis man er pa roven, er der ingen kare mor, og alvorligheden i overlevelse bliver hurtig barsk og reel. Ikke altid varet en dans pa roser siden 1996 som i sikkert kan forestille jer.

Men tilbage til den "nye" trads tema !

Nar det kommer til muligheder for ejerskab og brug af vaben, som bade er mit levebrod og hobby, er det en helt anden sag her i Arkansas. Maske specielt ogsa i mit tilfalde, hvor denne levestil betyder mere end for de fleste i Danmark.

Nej, at skyde i selvforsvar og maske tage et liv, er ikke noget nogen af os onsker overhovedet. Der er heller ingen normale personer der soger ind til politiet/militaret for at sla ihjel. Dog er det en realitet der kommer med jobbet, og noget der hviler i baghovedet. Myndigheds person eller ej, sa er alle stand til og sla ihjel, under omstandigheder, der gor situationen eller presset bliver for stort. Dette ifolge psykologer og ikke mig.

Jeg er af den helt klare opfattelse, at ens hjem er ens borg uanset regler og kulur. Hvis man ikke kan fole sig sikkert i eget hjem, hvor fanden kan man sa vare sikker overhovedet. Uanset om det er lovligt eller ej, tanker ingen over evt. konsekvenser her og nu. Bare trist enkelte bliver gjort til den helt store forbryder af myndighederne samt syndebuk af pressen somme tider i disse uheldige tilfalde.

Her er vores "borg" blot blevet mobil, og man har retten til at forsvare sig hvorend man befinder sig. Kriminelle har enddog udtalt, at det er uretfardigt de ikke kan vide sig sikre mere i deres erhverv. Undersogelser har vist, at de faktisk er mere bange for borgeren end myndighederne, da sidstnavnte skal folge visse spilleregler som er velkendte. Det gor dem nervose mht. concealed carry, da ikke alle private er lige godt inde i reglerne for selvforsvar. Noget der kan vare livsfarligt pa godt og ondt.

Det er en debat der har varet navnt flere gange pa diverse websider, og som hurtigt bliver folelsesladet og personlig. Dog tror jeg de fleste ofre for forbrydelser, som kunne gives det sidste ord, ville sige noget retning af..." Jeg ville onske jeg aldrig havde varet der. At politiet kunne have hjulpet mig, eller jeg kunne have forsvaret mig selv"
De 2 forste er tilfaldighedernes spil, men desvarre er den sidste slet ikke til stede.

Man kan selvfolgelig ogsa valge at vare total pacifist, og habe pa det bedste i alle uanset situationen. Dem der heldige overlever, de ovrige hore vi af gode grunde ikke meget til langere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af 50GIJESS - 18-01-2017, 07:08 AM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)