Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#12
"Før dømt for vold" --- hmmm...[?]

I England har man den meget fornuftige regel, at når en person er dømt OG straffet for et forhold, og dén sag er forældet, kan den ikke længere gøres gældende i en senere retssag.

Det er langt mere i tråd med at man tillader "forbrydere" at skifte "livsbane" og blive "lovlydige borgere" at man ikke tillader hverken dommere eller nævninge eller " DR's séere" at blive forudindtagne ud fra "forældede forhold"

Her er der jo netop tale om en sag hvor man gerne vil "kridte stregen op" mellem selvforsvar og selvtægt .. og "stramme" den elastik som linjen mellem de to ting ofte er.

Det er efter min mening overhovedet ikke i orden at løbe efter indbrudstyve og "daske til dem med et baseballbat" -- uanset hvor "ophidset" man er blevet ved at jage dem ud af huset... Men det er vel menneskeligt at nogen har sværere ved at tøjle temperamentet end andre.
Som jeg skrev tidligere, så kan vidneudsagn blive afgørende i en sådan situation, og her mener jeg ganske enkelt at de personer der udøver den åbenlyse kriminelle handling, at bryde ind i andres hus, ikke længere kan anses for troværdige vidner .. deres forklaringer er altså i mine øjne "null and void" uden sandhedsværdi.. Det kan ikke undgås at disse personer vil afgive vidnesbyrd der stiller dem selv i et bedre lys, og overdriver alvorligheden af den "selvtægt" der påstås.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af dravis - 19-01-2017, 01:31 AM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)