Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#15
Udfordringer i Sverige


Netop nu er politiet meget trængt i Sverige, hvor hundredevis af politibetjente har sagt deres job op. Allerede i februar sidste år advarede den svenske terror-forsker Magnus Ranstorp i en kronik i Kristeligt Dagblad om, at det svenske retssystem og politi er ved at bryde sammen. I mange områder er det hverdagskosts, at politiet bliver mødt med stenkast, og det gælder i øvrigt også, når ambulancer og lægebiler kommer til socialt belastede områder.

...

Den store belastning på politiet vil ifølge den svenske kriminolog og tv-kendis Leif GW Persson også betyde, at det vil blive mere og mere almindelig i Sverige, at folk tager loven i egen hånd, når forbrydere optræder hadefuldt og truende mod dem - eller forsøger at bryde ind i deres hjem. Det gælder især for svenskere, der bor i afsidesliggende egne af landet, hvor mange husejere normalt også ligger inde med skydevåben. Det skriver den svenske avis

...

Leif GW Persson har stor forståelse for de folk, der bliver tvunget til at tage loven i deres egen hånd. Han siger nemlig, at han selv med meget stor sandsynlighed også ville have skudt mod ubudne gæster, der ville trænge ind i hans hjem.

- Jeg ville nok skyde dem i benet. Jeg er nok mere vant til den slags situationer, men jeg ville i hvert fald ikke have ladet dem slippe ind i mit hjem. Jeg havde skudt på dem, inden det kom så langt. Det havde jeg gjort, siger Leif GW Persson.


http://ekstrabladet.dk/112/svensk-kriminolog-flere-og-flere-kommer-til-at-tage-loven-i-egen-haand/6496828

Mvh Pete
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af pete1234 - 19-01-2017, 12:40 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)