Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#24
Dravis, jeg synes det er et meget klogt indlæg du skriver.

Netop tilliden i samfundet er grundlæggende årsag til, at vi kan være så effektive som vi er, og have råd til det velfærdssamfund vi faktisk har. Jeg hørte for ikke så længe siden Stalins ord omskrevet til: " Kontrol er godt men tillid er billigere", for når vi stoler på, at en aftale er en aftale, kan vi handle, bygge og producere effektivt. Tilliden til statsmagten er også vigtig, for vi tør at prøve noget, ansætte folk og starte nye virksomheder når vi har tillid til, at vi ikke skal betale bestikkelse eller bliver udsat for afpresning, og at der er et vist sikkerhedsnet under både de ansatte og én selv hvis det skulle glippe.

Jeg er ikke så pessimistisk som mange andre her i tråden. Jeg tror de værdier vi har kan bevares, selvom det bliver under lidt andre former. Det kræver at tilstrømningen af folk med en anden opfattelse ikke bliver alt for massiv, og her tror jeg de forholdsvis stramme danske indvandrerregler vi har haft i mange år er en hjælp.

Både Tyskland og Sverige har i mange år været magneter for indvandrere, og det betyder at når tilstrømningen som nu bliver massiv, så vil indvandrerne bo i nærheden af deres familie i de to lande. Derfor har de kæmpeproblemer og optøjer. Der er ikke helt så mange der strømmer til Danmark. Dels fordi det ikke er helt let at få lov at bo her, men nok mest fordi der ikke er så mange der i forvejen har familie her.

Så jeg er optimist. Jeg tror ikke det bliver nødvendigt med concealed carry i min tid. Men jeg har da værktøjet i huset hvis det bliver nødvendigt at bruge det, jeg er jo ikke naiv [Smile].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af LasseScout - 20-01-2017, 11:44 AM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)