Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#25
@ "Lasse"

Genial, men måske lidt naiv omskrivning af Stalins "motto" [Big Grin][8D]

Jeg er desværre ikke helt så optimistisk. så længe vil stadig "drejer mod højre" på den forkerte måde her i DK, og uligheden vokser, fordi vi nu totalt har lagt os på ryggen for "social-kapitalismen" og reelt ikke længer stiller spørgsmålstegn ved om en liberalistisk tilgang til at lade økonomien styre alting, så længe vil udviklingen være negativ i forhold til at fastholde et samfund der bygger på tillid.

Problemet ligger reelt i at vi i DK har en kolossalt stor "højere middelklasse": familier som min egen med Villa, 2 biler, og råd til to x 14 dages ferie i udlandet hvert år .. altså "har deres på det tørre"
Når man er der, har man kun specifikke interesser i at "forbedre samfundet". Har man børn i skolen bekymrer man sig måske om tilstandende i folkeskolen, eller sender poderne i "friskole/privatskole" Men Folkeskolen som samfundsanliggende interesserer kun et fåtal. Det samme gælder et utal af andre samfunds-bærende institutioner eller "Etater" som det engang hed.. Tag nu bare styrtdykket i kvalitet hos postvæsnet .. Det skyldes politisk uvilje til at fastholde en samfundsvigtig service, på trods af at den økonomsk set er "tabsgivende" -- Her er den liberalistisk-kapitalistiske tankegang den direkte årsag til at samfundet mister "kvalitet" --
d. 7 december (poststemplet!!) sendte jeg vigtige papirer til Århus kommune, med "quickbrev" til dobbelt takst, i alt 54 kr for en 150 grams A4 kuvert. Den ankom til kommunen d. 16 Januar ... [:0][B)][Sad!][V][xx(]

Jeg bor mindre end 20 km fra centrum af DK's næststørste by, men har over 3 km til den nærmeste bus ind til centrum --- Det er kun 2 km kortere end til vores lokale skole. Så det er jo ikke fordi jeg bor et tyndt befolket sted....

Det der reelt mangler i DK er at flere af os har et "højere mål" end bare det der lige vedkommer vores egen lille "stamme" --
Danmark er et land med små 6 millioner indbyggere, med ejendomsværdier så store at selv hvis verdens 8 - 10 rigeste personer slog sig sammen ville de ikke have råd til at købe bare vores ejendoms-værdier [:0]
Vi må ganske enkelt se af få opdraget vores børn til et andet syn på vores fælles værdier end bare det økonomiske ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af dravis - 20-01-2017, 01:44 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)