Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#32
I Danmark tilhører Magtmonopolet Staten.

Det gør, at vi er underlagt ekstremt skrappe restriktioner for, hvornår vi, som enkelte borgere, må anvende magt.

Men med de nedskæringer (effektiviseringer [xx(]) Politiet er udsat for, så bliver der længere og længere, fra Borgeren til Politiet, og det bliver sværere,(for mig) at acceptere, at det ikke er lovligt, at have ordentlige magtmidler, til selvforsvar.

Men jeg mener også at ens svar på en trussel, skal stå i rimeligt forhold, til truslen, og det vil ikke være passende, at skyde en indbrudstyv i ryggen, når han forskrækket hopper ud gennem vinduet, fordi man vågnede.

Men kommer der et hjemmerøveri, med køllebevæbnede kriminelle, eller værre, så er jeg klar til at skyde, for at beskytte min familie, mine venner og mit liv.

Jeg er af den klare holdning, at man skal ikke være bevæbnet, med mindre man har gjort sig klart, at man uden tøven vil benytte sit våben, i yderste konsekvens, herunder skyde, for at dræbe, og risikere at lave en fatal fejl. (Hvad nu hvis naboens datter bliver ramt...)

Jeg foretrækker helt klart at bo et sted, hvor det ikke er NØDVENDIGT at være bevæbnet, men føler jeg, at det bliver nødvendigt, så er jeg klar til at tage den fulde konsekvens, af mine handlinger.

(Og skulle jeg blive så rig, at jeg kan gå på pension i USA... Så vil jeg have et CCW, om jeg vil benytte det, det er en anden historie)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af JRexA - 23-01-2017, 05:48 AM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)