Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#33
Tingene er altsa ikke sa komplicerede som man burde tro !

Godt nok har vi "The castle doctrine" her i AR, som helt sikkert har en store praventiv effekt. Dog er det yderst sjaldent, at nogen bare skyder indbrudstyve sadan uden videre. Folk bruger deres sunde fornuft og dommekraft, ligesom i mange ovrige situationer i hverdagen.

Det skydes stort set kun i de tilfalde, hvor indbrudstyven er syneligt bevabnet eller direkte angriber personen i hjemmet. Folk reagerer ogsa forskelligt i disse panik situationer, og kan man evt. godt forsta en aldre dame eller ung moder med born, skyder lidt for end nodvendigt.

Fordelen ved at vare godt bevabnet, er naturligvis man meget hurtigt kan fa handlingen under kontrol, saledes den faktisk slet ikke udvikler sig, og politiet kommer blot og anholder tyven....som man formoder det er ! Det kunne ligesa godt vare voldtagt med kvalning til efterfolge. Bestemt ikke en chance en hjemmeejer burde eller skal tage.

Nu skal man altsa ogsa lige se lidt pa afstande og politiets respons tid. Der er forskel pa at bo pa Norrebrogade, og sa midten i Montana ikke. Det er ogsa ligesom om, at selv danskere der besoger mig her, og som bestemt ikke har interesse eller forstaelse overfor vabeneje, pludseligt skifter mening om denne sag.

Kulturen gor ogsa kriminelle mere onde her. Det er ikke unormalt, at f.eks. nogen pa flugt fra fangsel og politiet, ingen spor vil efterlade i form af vidner og draber en famile, nar de skal skaffe sig en "getaway package". De ved de vil aldrig se friheden igen hvis de tages.

Selv om det ikke er ret sansyneligt, kan jeg evt. fa en bjorn pa nakken, som ser en som en madpakke pa 2 ben udenfor doren her. Pumaer, ulve, coyoter, vildsvin eller blot hunde med rabies, kan ogsa lure lige om hjornet. Og jeg cykler f.eks. til arbejde af meget ode grusveje gennem store skove hele aret rundt. Og det er ikke sa lidt af vilde dyr jeg har set gennem tiden. Ok de stikker som regel af. Nok mest fordi det er en vanvittig dansker, istedet for en farmer i en stor truck ha ha.

Hver gang der er voldsomme indbrud/home invasions i Danmark, kan jeg godt lase i medierne, at der er lidt snak om personlig sikkerhed og om evt. taregas burde vare lovligt osv. men debatten uddor hurtigt, indtil det sker igen. Vaben til selvforsvar bliver aldrig lovligt i Danmark, men jeg tror mange skytter/jagere, maske bevidst/ubevidst godt kan lide tanken om, at de i hvert tilfalde har vaben skulle de fa brug for dette. Ikke noget man omtaler, men bare en slags sidegevindst pga hobby'en.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af 50GIJESS - 23-01-2017, 06:45 AM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)