Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#47
Selvfolgeligt er Danmark et rimeligt sikkert samfund at bo i....i hvert tilfalde indtil videre. Ogsa lidt et samfund med at dunke dem oven i hovedet, der star udenfor "normal tankning". Bliver der tankt anderledes eller foreslaet noget, alle godt inderst inde ved der giver mening, men som ikke passer ind kulturelt og traditionsmassigt skal de have en pa hatten !

Jeg tror man vil se daglige overtradelser indenfor de galdne regler for selvforsvar indenfor de naste 5-10 ar. Sa pa youtube sagen om ham krammeren fra Jylland, som bankede en mand og en kvinde med et baseball bat osv. Dette vil blive dagligt i fremtidens Danmark. Loven er imod ham, men alle forstar det, men vil sjaldent indromme det i et offentligt forum....man ma jo afvige fra den mening andre mener man burde have vel, sa er man underlig og adskiller sig fra mangden.

Som Dravis var inde pa, har man 2 kategorier af personer...Dem der lever i deres egen perfekte verden, og sa dem der lever i den virkelighed vi deler. "jeg tager min airbag ude af bilen, for jeg har som regel aldrig trafikuheld"

Da jeg boede i Danmark gik jeg altid bevabnet. Som regel med en 9mm, 38'er eller 7,65'er efter forholdende. Jeg overlevede ligenojagtigt et voldsomt overfald i 85 med ansigtet skaret til ukendelighed. overlevede kun fordi et hospital la lige om hjornet. Derfor denne beslutning om bevabning, og dengang fik man ogsa kun en stor bode herfor. Fik dog aldrig brug for mit vaben, da det kommer med udviddet ansvar, og holdt mig langt vak fra konfrontationer i 80'ernes drukmiljo'er.

Pa mit arbejder som MP bar jeg vaben og blev vant til dette, sa det faldt naturligt og bare vaben fuldtids med tiden. Til sidst sa jeg ikke vaben som vaben mere, men blot en genstand i lig med redningsveste, brandslukkere og ovrige sikkerhedsforanstaltninger man har i hverdagen. Tror ogsa man pr.natur far et meget mere afslappet forhold til vaben generelt som sportsskytte og jager med tiden, udover det forhold resten af samfundet har til vaben, med den levestil jeg havde.

Sa vi sidder og ser den typiske skrakfilm pa TV ! Kvinden alene hjemme pa landet, og oksen flakker hoveddoren mens hun skriger. Mobiltelefonen virker selvfolgeligt ikke, hun bliver skrakslagen og tager en kokkekniv fra kokkenet og satter sig ned i en krog i huset og blot skriger. Vi kender alle denne typiske scene... hvad nu hvis den samme situation er virkelighed ?

Hvis man lever i habet om man ikke blot bliver en statistik i Ekstrabladet, lever man stort set pa andres nade i sidste ende. Vil nabo'en hjalpe ? Vil politiet ankomme i tide? KUN en selv er i kontrol over ens egen sikkerhed ! At tro og habe pa alt andet nar ondskaben rammer, er blot chancerytteri i sidste ende. Man er fornuftig med redningsvest pa til sos, sikkerhedssele og brandslukker, men ikke med "midler" af anden art til og sikrer ens hverdag vel!

Desvarre er ord som paranoid og parat ofte sammenblandet. Dem der piver over forvirringen vil aldrig forsta dette.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af 50GIJESS - 25-01-2017, 06:49 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)