Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om våbenlovgivning- her og der ..
#48
Citat:quote:

Den firebenede hjælper er intet værd imod de her professionelle bander, typisk østeuropæere.


Nej, men de er heller ikke noget der overhovedet er "almindeligt forekommende" -- Den type af direkte "angreb" sker ikke ret tit.

Hundens vigtigste fordel ligger i hvor årvågen den er i forhold til os mennesker .. Den skal efter min mening ikke "bekæmpe" en indbrudstyv, blot afskrække og alarmere.

Mod en scumbag der har foreberedt sig med "stunguns" og peberspray og køller har den ikke en chance, men den kan lære at lave en hulens masse ballade, uden at gå direkte til angreb..
Min egen hund er en lille arrig kryster af en dansk-svensk gårdhund .. den drøner rundt og larmer og ser farlig ud, men holder sig på afstand af fremmede.. det er forbavsende effektivt .. og meget mere irriterende end en højlydt alarm [Big Grin]

At gå med skydevåben lægger efter min mening et alt for stort ansvar på "ganske almindelige mennesker" Jeg ville personligt hellere vælge at lade være med at færdes på steder hvor skydevåben som selvforsvar anses for "normalt" end selv at bevæbne mig, medmindre der var særdeles tungtvejende grunde til det.
I en "tilspidset situation" er jeg ikke sikker på at ret mange "almindelige" mennesker kan håndtere at være velovervejede og afklarede nok til at vide hvornår det er berettiget at skyde og risikere at dræbe et andet menneske [xx(]

Jeg bryder mig specielt ikke om tanken om at ende der hvor jeg kom til at opfatte det som at gå med et multiværktøj i bæltet, eller en lommelygte .. Jeg håber faktisk at de der på grund af deres job skal bære skydevåben aldrig bliver helt "ligeglade" med at de bærer rundt på et "stykke værktøj" der så let kan slå et andet menneske ihjel.
Det samme håber jeg om de der vælger CCW ..

Jeg tror ikke en disse på at man kan være "normal i hovedet", og samtidigt være i stand til at skyde og dræbe et andet menneske, uden at blive rystet i sin grundvold af det ..
Men jeg tror også at langt de fleste af os vil være i stand til at gøre det, hvis det virkeligt gælder.. og så må man leve med det bagefter... så godt man nu kan.

Jeg har personligt dræbt et ukendt antal dyr -- stort set altid velovervejet og altid uden moralske skrupler, men upåvirket af det har jeg aldrig været.. så kan man kun gisne om hvordan det ville være at slå et andet menneske ihjel -- [V] uanset om han/hun "fortjente det"

Selv personer der har trænet våbenbrug i årevis, og mere eller mindre har levet med våben altid, kan ikke vide hvordan de vil reagere når lortet virkeligt rammer ventilatoren.

Jeg ved hvordan jeg selv reagerede den ene gang det skete for mig... jeg glemte totalt at jeg var "bevæbnet" med en Lang Maglite.. skubbede overfaldsmanden omkuld og løb min vej -- [:I][:o)]

Hvis du træner og træner til dit skydevåben bliver en del af dine forsvarsreflekser, så du er "sikker på at reagere rigtigt" så er det det du gør -- handler pr. refleks .. den handling når aldrig forbi den bevidste del af din hjerne, og du KAN derfor ikke træffe et moralsk valg eller overveje situationen bevidst og "fornuftigt"
Det har resulteret i et utal af døde mennesker verden over, de fleste "var nok selv ude om det" men mange "gjorde bare det forkerte, på det forkerte sted" uden at være andet end helt uskyldige eller bare "tankeløse" eller dumme ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 02:45 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af Klokker - 24-01-2017, 08:15 PM
Debat om våbenlovgivning- her og der .. - af dravis - 25-01-2017, 07:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)